کد خبر: ۱۳۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 19 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: رحیم تکاملی، معاون توانبخشی بهزیستی گیلان امروز(28 آبان) در مراسم رونمایی از پوستر سومین جشنواره تئاتر معلولان«مارلیک» در این اداره کل اذعان کرد: جشنواره امسال با استقبال گروه‌‌های تئاتر همراه بود و این گروه‌ها شامل بازیگران با معلولیت‌های مختلف هستند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر معلولان مارلیک امسال برای سومین سال در گیلان برگزار می‌شود افزود:‌ فقط 2 الی سه استان این جشنواره را برگزار می‌کنند که گیلان یکی از آنهاست و توانسته است اعتباری را برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری اخذ کند.

 

تکاملی با تاکید بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بین معلولان تصریح کرد: جشنواره موسیقی معلولان سال آینده در گیلان اجرایی می‌شود.

 

وی با اشاره به تاکید بهزیستی کشور بر هنر معلولان گفت: در این راستا مربیان 21 مرکز روزانه بهزیستی گیلان در دوره آموزشی هنرهای تجسمی شرکت کردند تا بتوانند مفاهیم را به معلولان انتقال دهند.

 

تکاملی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌های هنری نگرش جامعه نسبت به معلولان را تغییر داده و شرایطی را فراهم می‌آورد تا معلولان توانایی‌های خود را به نمایش درآورند.

 

در ادامه علیرضا پارسی، دبیر جشنواره تئاتر معلولان«مارلیک» گیلان اظهار کرد: با اعلام فراخوان 37 نمایش با موضوعات اجتماعی و اهداف بهزیستی به دبیرخانه سومین جشنواره مارلیک ارسال شد.

 

وی ادامه داد: از این تعداد 24 نمایش مورد بازبینی قرار گرفت که در نهایت 9 تئاتر به مرحله پایانی این جشنواره راه یافتند.

 

پارسی افزود: این نمایش‌ها از شهرستان‌های لنگرود، صومعه سرا و رشت است که طی سه روز(7،8 و 9 آبان) در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به نمایش در می‌آید.

 

وی با بیان اینکه 70 درصد بازیگران تئاترها، معلولین هستند افزود: 2 تئاتر خیابانی، سه تئاتر کودک و چهار تئاتر بزرگسال است.

 

دبیر جشنواره تئاتر معلولان«مارلیک» گیلان اظهارکرد: حضور گروه‌های تئاتر وکیفیت تئاترهای ارائه شده در این دوره بسیار بالاتر از دوره‌های گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار