کد خبر: ۱۲۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 09 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: روزهای یکشنبه شنیده ها و زمزمه های مطرح در فضای سیاسی اجتماعی استان گیلان جهت آگاهی مخاطبین گرامی منتشر می گردد.

شنیده شده است:

* مشاور فرماندار لاهیجان که به دنبال برگزاری مراسم ضداستکباری در این شهرستان بود، اخیراً در صفحه‌ی فیس‌بوک خود عکسی منتشر کرده است که وی را کراوات بسته و در جمع خانم‌های بی‌حجاب نشان می‌دهد.

 

* در ماه های اخیر بارها خبر درخواست علما و چهره های سیاسی و مذهبی از آیت الله خائفی جهت نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان شنیده شد. در همین ارتباط اخیراً آیت الله محمد یزدی رییس مجلس خبرگان و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی دیداری، از آیت الله خائفی گیلانی درخواست نمود تا در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان کاندیدا شود. همچنین شنیده شده از سوی حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه تهران نیز چنین درخواستی از آیت الله خائفی صورت گرفته است اما هنوز ایشان پاسخ مثبتی به این درخواست ها نداده است.

آیت الله عبدالله خائفی متولد 1309 و اهل بندر انزلی است که از شاگردان و یاران حضرت امام (ره) در نجف اشرف بوده و در سال 1370 به کشور بازگشته است. ایشان در حال حاضر از فقهای بزرگ شیعه، عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جماعت بیت مقام معظم رهبری در قم می باشد.  با توجه به جایگاه رفیع علمی و معنوی و سابقه مبارزاتی آیت الله خائفی، به نظر می رسد ایشان در صورت کاندیداتوری، رای اول انتخابات خبرگان در استان گیلان خواهند بود.

 

* محمد شیخان، از نزدیکان احمدی نژاد که در ایام تاسوعا و عاشورا در رضوانشهر و ماسال حضور داشت، عنوان کرد که در انتخابات مجلس، از هیچ کاندیدایی، به طور مستقیم حمایت نمی‌کنند. وی اظهار داشت  چون احمدی‌نژاد در سال ۹۶ قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را داشته و ممکن است حمایت از کاندیداها در آینده به نفع وی نباشد.

 

* با تصمیم رضا دوست جلالی فرمانده اسبق سپاه و فرماندار سابق رودسر جهت نامزدی در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان آستانه اشرفیه، بسیاری از حامیان محمد حسین قربانی در انتخابات گذشته، به دوست جلالی پیوستند. نزدیکان دوست جلالی، در انتخابات دور قبل از حامیان قربانی بودند و با حضور دوست جلالی در انتخابات اسفند، از آرای قربانی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. از سویی به نظر نمی رسد دوست جلالی نیز بتواند آرای قابل توجهی را کسب نماید.

 

* حجت‌الاسلام عبدی از کاندیداهای احتمالی خبرگان، در برخی مساجد لنگرود سخنرانی‌هایی داشته که چندان خوشایند نبوده است. گویا ایشان بیشتر از آنکه به تبیین قیام ثارالله بپردازند به بزرگداشت خود پرداخته‌اند.

وی در ایام سوگواری سالارشهیدان امام حسین (ع) نیز اظهارات انتقادی تعجب برانگیزی علیه یک روحانی مردمی گیلان داشته است.

 

* کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی استان درخواست تصویب و موافقت با درخواست موسسه ای را داشت که مدیرعامل آن سابقه نامطلوبی در فعالیت های سیاسی دارد.

یک موسسه به مدیرعاملی م - ک درخواست برگزاری سلسله همایش هایی با موضوع مدیریت شهری در گیلان را دارد که درخواست کمک هنگفت مالی وی به بهانه برگزاری همایش های مذکور، در جلسه هفته گذشته شورای برنامه ریزی استان مطرح شد که با مخالفت یکی از نمایندگان و تعدادی از حضار مواجه شد. با بررسی های به عمل آمده مدیرعامل شرکت مذکور در جریان فتنه سال 88 عملکرد نامطلوبی داشته است. جا دارد استاندار گیلان در خصوص کمک های مالی مشکوک برخی سازمان های دولتی به افراد مسئله دار، به مسئولین مربوطه تذکر دهد.

 

* یکی از نمایندگان گیلانی عضو کمیسیون بهداشت به دنبال اخذ مجوز جهت احداث یک بیمارستان خصوصی است! شنیده شده یکی از مدیران دستگاه بهداشت و درمان که اخیراً سمت مهمی را عهده دار شده نیز این نماینده را همراهی می کند! این شخص مدیر از فعالان بخش خصوصی است و در بسیاری از مراکز درمانی استان سهامدار است! ظاهراً برخی به جای تلاش جهت رفع مشکلات مردم استان، دایماً پیگیر گسترش فعالیت های اقتصادی خود هستند!

 
* وبلاگ رصد گیلان در مطلبی با عنوان " بازخوانی حکم رهبری در انتصاب امام جمعه رشت و طرح چند سوال" ضمن اشاره به بخشی از حکم مقام معظم رهبری در انتصاب آیت الله قربانی به سمت نمایندگی ولی فقیه در گیلان، سئوالاتی را در خصوص عملکرد ایشان در این 14 سال مطرح کرده است.

در بخشی از حکم رهبر معظم انقلاب در سال 1380 خطاب به آیت الله قربانی آمده بود: " مردم عزیز گیلان در طول سالیان پس از انقلاب در عرصه‏ هاى گوناگون دینى و انقلابى حضور شایسته ‏ى خود را نشان داده و شهداى عالى‏ قدرى تقدیم کرده‏ اند و ایمان و وفادارى و مسئولیت شناسى خود را به اثبات رسانیده‏ اند. بى‏ شک نقش پایگاه رفیع امامت جمعه در سراسر استان و بخصوص رشت، در این تجارت ارزشمند مردمى، داراى نقشى سازنده و اثرگذار بوده است، و اکنون با توجه به سوابق علمى و فعالیت‏ هاى دینى و تبلیغى جناب‏عالى، بخصوص در رابطه با نسل جوان، شاداب و پرشور آن استان، باید این نقش مؤثر ادامه یابد. "

گیلان انلاین/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار