دوازدهمین مرحله استانی دوره مسابقات المپیاد آماده(المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر ) در باغک شازند برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷ 16 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت:مسابقات این المپیاد در ۹ بخش شامل، حمل مصدوم(حمل انفرادی و گروهی)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، اطفاء حریق (اطفاء با کپسول و آب)، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن و بخش جانبی الوار چینی برگزار شد.

حسینی افزود:از مجموع ۲۰ تیم شرکت‌کننده، ۹ تیم دانش‌آموزی متشکل از ۱۲۶ پسر شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، خمین، غرق آباد، تفرش، فراهان، شازند و آشتیان است. ۱۵۴ دانش‌آموز دختر نیز در قالب ۱۱ تیم دانش‌آموزی از شهرستان‌های اراک، شازند، ساوه، دلیجان، خنداب، فراهان، کمیجان، زرندیه، خمین، تفرش و آشتیان در این مسابقات حاضر شده‌اند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد:در گروه دختران تیم‌های ساوه، آشتیان و شازند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم زرندیه نیز عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد و تیم اراک در بخش مسابقات جانبی به عنوان تیم برتر معرفی شد.

وی اضافه کرد:در گروه پسران تیم‌های اراک، آشتیان و ساوه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و تیم غرق اباد نیز عنوان تیم بشردوستی را کسب کرد.

حسینی اظهار کرد: طرح ملی دادرس(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در راستای آشنایی اصولی با روش‌های خودمراقبتی اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند جان خود را در مواقع حوادث و بلایا حفظ و به دوستان و خانواده خود نیز در حوادث مختلف یاری رسانی کنند.

وی گفت: مسابقات المپیاد آماده، فرصتی است برای مرور و محک دانش و مهارت دانش‌آموزان در حیطه امدادهای اولیه است تا در قالب رقابت‌های سالم و دوستانه بار دیگر آن‌ها را تمرین و بازآموزی کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی، هدف از برگزاری این المپیاد را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش آموزان، سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمندسازی و برخورداری از مهارت‌های کار گروهی عنوان کرد.

حسینی افزود:در پایان این دوره تیم‌های اول مسابقات به تفکیک جنسیت به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار