بیر اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل با اظهار اینکه مشاوران املاک امانتدار مردم هستند، گفت: مشاور املاک به‌عنوان قاضی اولیه برای کاهش بار مراجعات به محاکم قضایی و همچنین کاهش اختلافات طرفین معامله می‌تواند نقش آفرین باشد.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱ 03 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، لفعلی ساسانیان ۱۵ فروردین در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه احراز هویت طرفین معامله و رعایت امانتداری اصل کاری صنف مشاوران املاک است، افزود: با رعایت اصل بی‌طرفی و داوری عادلانه و تفهیم مفاد مبایعه نامه توسط مشاور املاک و با حضور معتمدین معامله انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مشاور املاک به‌عنوان قاضی اولیه برای کاهش بار مراجعات به محاکم قضایی و همچنین کاهش اختلافات طرفین معامله می‌تواند نقش آفرین باشد.

دبیر اتحادیه صنف مشاوران املاک اردبیل عنوان کرد: با صدور دستورالعمل قضایی در استان مبایعه نامه‌ها به‌صورت ماشین‌نویسی بدون دخالت انسانی و با اخذ کد رهگیری در ۳ نسخه ۴ صفحه‌ای هولوگرام دار به امضای طرفین و شهود و مشاور املاک رسیده و در اختیار معامله کنندگان قرار می‌گیرد و امکان هیچ‌گونه تغییر در مفاد آن وجود ندارد.

ساسانیان اضافه کرد: با دستور دادگستری استان مبایعه نامه‌های فاقد کد رهگیری از درجه اعتبار ساقط است و طرفین معامله باید از مشاور املاک درخواست کد رهگیری کنند و در صورت خودداری مشاور املاک می‌توانند به اتحادیه مراجعه کنند.

این فعال مشاور املاک اردبیل با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ مشاور املاک دارای پروانه فعالیت وجود دارد، بیان کرد: با همکاری سازمان صمت، راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان طرح گشت زنی و نظارت بر مشاورین املاک انجام می‌شود و در صورت نداشتن پروانه فعالیت بلافاصله پلمب می‌شوند.

دبیر اتحادیه صنف مشاورین املاک اردبیل ضمن اشاره به اینکه فعالیت بنگاه املاکی فاقد پروانه در اردبیل تقریبا به صفر رسیده است، تصریح کرد: برای اولین بار در کشور طرح الصاق برچسب QR با ابعاد ۶۰*۴۰ بر روی شیشه‌های مشاورین املاک در استان اردبیل به‌عنوان پایلوت اجرا شد که در این طرح کلیه مشخصات مشاور املاک بر روی گوشی‌های موبایل بارکدخوان شهروندان دیده می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار