دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت انسجام بخشی برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: مشارکت مردمی رکن اساسی تحقق اهداف این برنامه‌ها است.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ 26 March 2024

تابناک خوزستان: حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سالن جلسات حوزه استاندار از افرادی که برای تدوین سند مهندسی فرهنگی خوزستان تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: این سند فرهنگی هدف‌مند با توجه به چالش‌های موجود تدوین شده که اقدامی ارزنده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی که اجرا شده نیز در قالب برنامه‌های سند فرهنگی بوده تصریح کرد: برنامه‌های این سند باید به طرح تبدیل شود تا قابلیت ارزیابی و اثرسنجی داشته باشد؛ و تعریف عامل زمان در نشان دادن میزان اثربخشی این مهم است.

پحجت الاسلام خسروپناه بر ضرورت تبدیل شورای فرهنگ عمومی به یک قرارگاه تاکید کرد و ادامه داد:باید هماهنگی لازم برای اجرای طرح بین دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد و بودجه‌ای نیز تعیین شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به معرفی امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردمی اشاره و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۸۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور دولتی، ۱۳ درصد توسط بخش خصوصی و فقط هفت درصد با مشارکت مردمی اجرا می‌شود و باید به جایی برسیم که مشارکت مردمی در فعالیت‌های اقتصادی کشور به بالای ۴۰ درصد برسد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم گفت: باید به فعالان مردمی میدان دهیم و خوزستان نیز استان زرخیزی در حوزه مشارکت‌های مردمی است.

حجت الاسلام خسروپناه به سرمایه‌گذاری دهها مجموعه امنیتی خارج از کشور روی خوزستان اشاره و ابراز امیدواری کرد: فعالان مردمی در جبهه فرهنگی اجتماعی به خوبی فعالیت کنند و از تجربه آنها برای کل کشور استفاده شود؛ باید طرح‌های موفق خوزستان مدون شوند تا با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی در تمام کشور به اجرا برسند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار