شاید یکی از معدود استان‌هایی که در خصوص تایید نتیجه انتخابات این همه انتظار و حساسیت وجود دارد، کهگیلویه و بویراحمد است و در واقع معمولا انتخابات پس از شمارش آرا به پایان می‌رسد، اما در هر سه حوزه انتخابیه استان همچنان التهاب و شایعات فضای مجازی پررنگ است .
کد خبر: ۱۱۵۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲ 18 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، از روز گذشته با اعلام اولین لیست از حوزه‌های انتخابیه برخی استان‌ها کم کم گمانه زنی‌ها در خصوص وضعیت انتخابات ۳ حوزه انتخابیه استان شروع شد. امروز هم حدود ۸۰ حوزه انتخابیه دیگر در سراسر کشور توانست تاییدیه انتخابات را از شورای نگهبان اخذ کند که باز هم از استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ حوزه‌ای تایید نشده بود.
از آنجایی که هر سه حوزه استان در خصوص صحت انخابات، اعتراضات و شکایاتی صورت گرفته و همچنین حساسیت‌ها هم بالا است، بی شک بررسی‌ها هم دقت و توجه به همه جزئیات موارد اعتراضی را شامل می‌شود و شاید همین یکی از دلایل تاخیر در اعلام صحت انتخابات یا ابطال آن است.
نکته دیگر اینکه بازندگان انتخابات به شدت در حال پیگیری و رایزنی با ارائه احتمالی اسنادی هستند که به باور خود می‌تواند صحت انخابات را زیر سوال ببرد بنابراین پاسخ دقیق و همراه با استدلال قانونی حتما از ملزومات اعلام هر نتیجه‌ای توسط شورای نگهبان خواهد بود.
آخرین گمانه زنی‌ها
واقعیت این است که ابطال انتخابات بسیار سخت و حتی از نظر برخی غیرممکن است مگر اینکه آنچنان اسناد و مدارک قوی و محکمه پسند باشد که بتواند شورای نگهبان را به یقین برساند. اما انچه که تاکنون مشخص است شورای نگهبان نظر رسمی خود را اعلام نکرده است. در صورت تایید هر حوزه انتخابیه‌ای به صراحت اعلام می‌شود.
پیگیری‌ها غیر رسمی حکایت از این دارد که احتمالا تایید هر سه حوزه انتخابیه بسیار جدی است، اما امروز گفته شد که برخی شرایط خاص در برخی مناطق استان ایجاد شده است که احتمال ابطال یکی از حوزه‌های انتخابیه استان وجود دارد.
در خصوص این شرایط خاص باید گفت که معمولا در هر صورت باید آمادگی وجود داشته باشد چه برای ابطال و چه برای تایید، اما نکته مهم این است که فضای عمومی ملتهب نشود و همه منتظر اعلام نتایج باشند.
شاید یکی از معدود استان‌هایی که در خصوص تایید نتیجه انتخابات این همه انتظار و حساسیت وجود دارد، کهگیلویه و بویراحمد است و در واقع معمولا انتخابات پس از شمارش آرا به پایان می‌رسد، اما در هر سه حوزه انتخابیه استان همچنان التهاب و شایعات فضای مجازی پررنگ است.
به هر جهت تا اینجای کار اصل عرفی و قانونی بر تایید انتخابات هر سه حوزه انتخابیه است مگر اینکه معترضان اسناد متقن و محکمه پسندی داشته باشند که شورای نگهبان را قانع کرده باشد که به ابطال انتخابات حوزه‌ای رای داده باشد.
آنچه که در فضای مجازی به شدت در حال پخش است احتمال ابطال انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه است که برخی‌ها در فضای مجازی به شدت بر روی ان مانور می‌دهند، اما همه می‌دانند که نظرات شورای نگهبان فقط از طریق سخنگوی این شورا به صراحت اعلام می‌شود و هر کس هر ادعایی در خصوص دسترسی به اطلاعات اعلام نشده دارد بی شک نمی‌تواند صحت داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
جنبش ترب
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کهگیلویه ابطال خواهد شد.
علی شیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
موحد شکست ناپذیره و قطعاً صحت انتخابات تأیید میشه
ناشناس
|
Canada
|
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
نه جون علی ....
حسن
|
Korea (Republic of)
|
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
انتخابات باید در این شهرستان بزرگ بهتر مدیریت شود ، به دلیل حساسیت بالا باید دارای دو نماینده در مجلس باشیم تا نظر اکثریت بر سازمان ها و منابع شهرستان ها حاکم شود، این رویه فغلی باعث حس شکست و نامیدی در بسیاری از نخبگان و عموم مردم طرفدار کاندید دوم می گردد، اسلام پیروز انتخابات و اتحاد مردم است...
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
فیلم سینمایی مصلحت رو دیدین؟؟؟

با توجه به اینکه استان ک.ب و مشارکت بالا داشته (بقول خودشون) و همه جا جار زدن این موضوع رو، الان اگر بیان صحت انتخابات استان رو توی یکی از شهرستان های ما ببرن زیر سوال ، تمام شبکه های اون ور آبی میفتن به جونشون.....اینجاست که میگن مصلحت...اینجاست که میگن حفظنظام از اوجب واجباته.......هر چند ملت اینجا .......پس مطمین باشید شورای نگهبان خودش از سر اجبار و حرفهای ...... تایید میکنه صحت انتخابات رو.....

والسلان و علیکم و رحتمه الله و برکات....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار