خطیب جمعه قم با بیان اینکه دولت سیزدهم در رابطه با سیاست خارجی گام‌های مناسبی برداشته که قابل قدردانی است گفت: در رابطه با اقدامات متقابل در مواجه با توطئه‌های آمریکا نیز اقدامات خوبی انجام شده‌است.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 15 March 2024

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در آخرین خطبه‌های نماز جمعه قم در سالجاری، با اشاره به برخی حوادث و رخدادهای امسال اظهار داشت: آمریکایی‌ها چندبار کِشتی‌های نفتی ما را مصادره کردند، تصورشان این بود، این‌جا خبری نیست ولی ایران مقابله به مثل نمود و کشتی‌هایی که حامل نفت آمریکایی بود را مصادره کرد.

وی همچنین حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را یکی از وقایع مهم سالی که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم دانست و گفت: حضور مجاهدانه مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز یکی دیگر از اتفاق‌های مهم امسال بود.

وی در ادامه افزود: مردمی که با وجود همه سَم‌پاشی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان در انتخابات شرکت کردند، حرکت‌شان مجاهدانه بود و به آنها  اعلام کردند، تمام توطئه‌هایشان  را با حضور در پای صندوق‌های رای خنثی می‌کنیم.

حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن قصد انتقام‌جویی از این ملت را داشت گفت: مردم فهیم، آگاه، هوشیار و بصیر ما، هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم در انتخابات مجلس خبرگان نشان دادند تمام برنامه‌هایی که دشمن در طول سال طراحی می‌کند، نقش بر آب است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه دولت راجع رشد تولید گام‌های خوبی برداشته است افزود: در رابطه با مساله تورم، هنوز تا آنجایی که باید برسد، فاصله است، امیدواریم همه مسئولان با تمهیدات و برنامه‌هایی که دارند، دست به دست هم بدهند این مشکلاتی که در جای جای زندگی مردم پدیده آمده را رفع کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قوای سه‌گانه باید درخصوص اقتصاد و معیشت مردم همچنین مساله فرهنگ جامعه سرمایه‌گذاری بیشتری کنند اظهار کرد: این ۲ مساله کلیدی، دغدغه جامعه ماست، اگر روی آنها سرمایه‌گذاری شود و رضایت مردم و متدینین جلب گردد، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود مساله امر به معروف و نهی از منکر را یک مساله مُسَلَمِ اسلامی دانست و گفت: متوجه باشیم که دشمن بیکار نمی‌نشیند، ما باید با تدبیر و برنامه‌ریزی درست و حساب شده، توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: به سهم خودم، از کسانی که در رابطه با مساله امر به معروف و نهی از منکر دغدغه‌مند هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم، اجازه دهید مسئولان امر به این گونه مسائل رسیدگی کنند و هر مساله‌ای را در جایگاه خودش پیگیری نموده و به سرانجام برسانند.

وی افزود: کار عزیزانی که دغدغه‌مندند و فریاد می‌کِشند ارزشمند و قابل تقدیر است، اما در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون بر آن حاکم است.

وی در بخش دیگری سخنان اهمیت توجه به حرمت ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی به این مساله توجه نمی‌کنند، گاهی در فضای جامعه ما عادی‌سازی می‌شود.

امام جمعه قم همچنین توصیه به یکدیگر برای پرهیز از روزه‌خواری در جامعه را از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امر به معروف باید با لحنی باشد که طرف مقابل تحت تاثیر قرارگیرد

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حوادث غمبار غزه و شهادت مردم بی‌پناه این منطقه توسط رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه تاکنون ۳۱ هزار نفر از مردم غزه توسط اشغالگران قدس به شهادت رسیده‌اند و ۷۲ هزار نفر مجروح و ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند.

وی افزود: فاجعه غم‌باری شکل گرفته ، این شکل جنایت در زمان ما بی‌سابقه است، متاسفانه برخی کشورهای اسلامی امکانات، انرژی و سوخت را در اختیار رژیمی قرار می‌دهند که نتیجه کار آن کشتن کودکان بی‌پناه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار