دستگاه‌های عضو ستاد سفر استان کرمانشاه امروز چهارشنبه با برگزاری رزمایش آمادگی در پارک شرقی طاقبستان شهر کرمانشاه خدمات‌دهی خود را به مسافران نوروزی آغاز کردند.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 14 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و دبیر ستاد سفر استان در سخنانی در این مراسم گفت: این رزمایش نمادی از آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان در استان در خدمات رسانی به مهمانان نوروزی که کرمانشاه را برای سفر انتخاب می کنند، برگزار شد.

«داریوش فرمانی» وی با بیان اینکه هماهنگی برنامه های سفرهای نوروزی از بهمن ماه در میراث فرهنگی استان آغاز شده است، ادامه داد: در این دوره ستاد اجرایی سفر استان برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مسافران نوروزی ۶۰ جلسه با دیگر ارگان های مربوطه برگزار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: پنج هزار تخت اقامتی در استان برای اسکان مسافران در هتل‌ها، بوم گردی‌ها، ورزشگاه‌ها، مدارس و همچنین کمپ‌های اقامتی موقت برقرار خواهد شد.

فرمانی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با آمادگی خود را برای نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرده اند، گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه نیز با ۱۱ ایستگاه فعال و ۲۵۰ نیروی عملیاتی این آمادگی را برای هرگونه حوادث دارد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با ۴۲ پایگاه و ۱۶۰ تیم عملیاتی به همراه ۸۴۰ نفر نیروی آموزش دیده آماده ارائه خدمات به مسافران است؛ پلیس راه استان نیز با ۱۰۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی استان را پوشش می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: هماهنگی های لازم بین دستگاه ها برای سپری کردن هرچه بیشتر اوقات مسافران در استان انجام شده است؛ تبلیغات و کارهای فرهنگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گسترش یافته و دستگاه ها نسبت به پارسال برنامه های بیشتری برای مسافران در نظر دارند.

فرمانی تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز باستانی، برنامه های فرهنگی متناسب با ماه رمضان در استان برگزار می شود و در پایگاه های تاریخی استان برنامه های فرهنگی و شادی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه با بیان اینکه همچنین در این پایگاه های تاریخی بحث پذیرایی و افطار از مسافران به رسم مهمان نوازی کرمانشاهی ها در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: برای اسکان مسافران در استان کارهای نظارتی از قبل آغاز شده و اماکنی برای اسکان مهمانان نوروزی در نظر گفته شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش و همچنین اداره ورزش و جوانان آمادگی خود برای اسکان و پذیرایی از مهمان نوروزی را اعلام کرده اند؛ شهرداری ها نیز کمپ های اقامتی را برای اسکان موقت آماده کرده اند.

فرمانی با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه در سال جاری نسبت به سال گذشته برنامه های بیشتری برای مسافران در نظر گرفته است، ادامه داد: به طور مثال در بحث چاپ بنر و معرفی آثار تاریخی شهرداری های استان همکاری خوبی با دبیرخانه ستاد داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اظهار امیدواری کرد با توجه به هماهنگی بیشتری که بین دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در استان نسبت به سال گذشته وجود دارد بتوانیم خدمات بهتری به مسافران ارائه دهیم.

۳۸۰ دستگاه ماشین آلات راهداری استان آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز در حاشیه برگزاری این مانور گفت: این اداره کل با ۳۸۰ دستگاه خودرو آمادگی کاملی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در راه های مواصلاتی استان را دارد.

سید «شهرام کهریزی» با بیان اینکه در سال جاری پویش همراهان سفر در سه راهی نهاوند مستقر می شود، ادامه داد: این پویش در یک ایستگاه برقرار می شود تا رانندگانی که از سفر خسته‌اند در این ایستگاه توقف و استراحت کنند.

وی افزود: با توجه به آمارها انتظار می رود که در سال ۱۴۰۳ سفرهای نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار