کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: به لحاظ دمایی تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما را داریم و از اواخر روز جمعه با نزدیک شدن سامانه بارشی به استان تا بعدازظهر روز شنبه در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌های لحظه‌ای را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 13 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، مهدی آخوندی اظهار کرد: تا پایان هفته وضعیت جوی در سطح منطقه نسبتاً پایدار است و به لحاظ دمایی نیز روند افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به پایداری جو، احتمال انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پر تردد استان پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: از اواخر روز جمعه، ۲۵ اسفند ماه، با نزدیک شدن سامانه بارشی به استان تا بعدازظهر روز شنبه ۲۶ اسفند ماه، افزایش ابر را خواهیم داشت که باعث می‌شود در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌های لحظه‌ای را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه به فصل بهار نزدیک می‌شویم و بارش‌ها ماهیت رگباری دارند، ممکن است در برخی از نقاط بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشند و شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها باشیم.

آخوندی در پایان گفت: توصیه می‌کنیم هموطنان عزیز در روز شنبه ۲۶ اسفند ماه، از انجام کار و فعالیت در فضای باز به‌ویژه در اماکن و مناطق مرتفع پرهیز کنند، هنگام رانندگی مراقب لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی باشند و از اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز پرهیز کنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار