مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : تا به امروز ۷۵ واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی که به نوعی ملاحظات زیست محیطی را رعایت نکرده، اخطار داده شده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 12 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست و وظیفه همگان در حفاظت از آن، گفت : محیط زیست امانت نسل آینده در دست ماست، از این رو همه در قبال آن مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در بحث محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استانی غنی است، گفت: ۱۰ منطقه شامل؛ پنج منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات‌وحش و ۲ اثر طبیعی ملی تحت مدیریت داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به عدم رعایت ملاحضات زیست‌محیطی از سوی برخی صنایع، گفت: برحسب رسالت و اهداف کاری اخطار‌های داده می‌شود گا‌ها علی‌رغم میل باطنی مجبور به تعطیلی یا معرفی واحد مربوطه به مراجع قضایی می‌شویم.

وی با تأکید به حرکت استان به سمت صنایع سبز، اضافه کرد: انتظار داریم، همه صنایع استان به‌عنوان صنایع سبز معرفی شوند تا علاوه بر رونق اشتغال، محیط زیست هم حفظ شود.

جلیلیان اشاره‌ای به افتتاح خانه فناور محیط زیست در دانشگاه رازی و معرفی ۹ واحد خدماتی، صنعتی آموزش سبز داشت و اضافه کرد: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی، خدماتی کشاورزی در سطح استان داریم که براساس رسالت، همکاران پالایش و آنالیز واحد‌ها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۷۵ واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی که به نوعی ملاحظات زیست محیطی را رعایت نکرده اخطار داده شده، گفت: این صنایع در لیست صنایع آلاینده قرار داده شده و پیگیر هستیم که به سمتی بروند در راستای بهینه‌سازی محیط زیست و رفع معضل زیست محیطی اقدام کنند.

این مسئول اظهار کرد: واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی هر سه ماه یک‌بار به صورت فصلی رصد می‌شوند چنانچه واحد‌ها در واقع آیتم‌ها زیست محیطی را رعایت کنند از لیست صنایع آلاینده خارج می‌شوند و چنانچه واحدی در حال حاضر مشکل نداشته باشد، ولی در آینده به هر طریقی موجب آلودگی زیست محیطی شود به لیست آلاینده‌ها اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه با واحد‌های آلاینده تعارفی نداریم، اضافه کرد: سه تا از واحد‌ها پس از ابلاع اخطاریه و تذکرات، تبعات زیست محیطی را رعایت نکرده به طوریکه مجبور به تعطیلی شدیم که ۲ واحد از این تعداد به چرخه تولید برگشته و فعلا یک واحد از آن، هنوز انتظاراتی که درخواست شده، برطرف نکرده به هر حال همیشه همراه صنعت و تولید هستیم، ولی انتظار داریم آن‌ها هم ملاحضات زیست محیطی را رعایت کنند.

جلیلیان سازمان محیط زیست را دستگاهی نظارتی و حاکمیتی معرفی کرد و افزود: سلامت مردم خط قرمز ما است، بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که صنایع استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت کنند در این راستا برای داشتن شهری عاری از آلودگی پشتوانه‌های قانونی هم داریم.

وی با اشاره به فعالیت شورای پیشگیری از وقوع جرم محیط زیست با همکاری دستگاه قضایی، خاطرنشان کرد: نشست این شورا به صورت ماهانه در دادگستری برگزار می‌شود و مسائل و چالش‌های زیست محیطی مطرح و چنانچه دستگاهی کوتاهی داشته باشد از طریق شورای پیشگیری تذکر داده می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: برای داشتن محیط زیست مطلوب، نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها در انجام وظایف خود هستیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار