رییس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان کردستان گفت: حفاظت از منابع طبیعی کردستان برنامه‌ریزی جدی را می‌طلبد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ 05 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، اکبر محمدی، امروز سه شنبه (۱۵ اسفندماه) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منابع طبیعی استان کردستان که استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیتی که امروز در عرصه منابع طبیعی شاهد آن هستیم رضایت بخش نیست و منابع طبیعی در استان کردستان در معرض فرسایش و تخریب است.

وی افزود: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی استان کردستان برنامه‌ریزی جدی را می‌طلبد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، تصریح کرد: پتانسیل‌های خدادادی در کردستان باید متناسب با تنوع در عرصه‌های مختلف استان باشد.

به گفته وی، منابع طبیعی همواره شاه بیت توسعه پایدار است و باید در راستای گسترش این منابع طبیعی در استان برنامه‌های علمی و بر اساس توسعه پایدار تدوین شود.

محمدی، تبیین مسئله حفاظت از منابع طبیعی را رسالت اصلی این اداره کل در استان ذکر و عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل تخریب و فرسایش منابع طبیعی کردستان، عدم فرهنگ سازی در این زمینه است که می‌طلبد رسانه‌های استان در این زمینه فعالیت‌های تاثیر گذار و بیشتری داشته باشند.

عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان در ادامه این مراسم نیز اظهار کرد: نبود فرهنگ‌سازی بیشترین مشکل را متوجه محیط زیست و منابع طبیعی ما کرده است و مخاطراتی را در این راستا شاهد هستیم.
وی به ضرورت حفظ منابع طبیعی استان تاکید کرد و افزود: ما وارث منابع طبیعی از گذشتگان هستیم و باید آن را برای آیندگان نگهداری کنیم.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان به نقش رسانه در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: با همین تلاش رسانه‌ای توانستیم فرهنگ عدم شکار را در استان فرهنگ‌سازی کنیم.
رشیدی‌پور تاکید کرد: جامعه‌ای سرزنده است که منابع طبیعی آن حفظ شود که این به تنهایی از عهده منابع طبیعی برنمی‌آید و باید تشکل‌ها و مردم هم به کمک بیایند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار