استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه مدت ۹۰ روزه مقرر شده برای اصلاح عملکرد این شورا را به اعضای آن اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 30 January 2024

عملکرد شورا باید در یک مهلت زمانی ۹۰ روزه اصلاح شودبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی شامگاه روز گذشته دوشنبه (نهم بهمن‌ماه) در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه که در سالن جلسات شهید قلیوند استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ما مبتنی بر قرآن کریم و سیره امیرالمومنین (ع) تمام قد معتقد به حکومت مردم سالار هستیم و آنچه ائمه به عنوان یک الگو به جهان معرفی کرده‌اند مردم سالاری دینی است.

وی افزود: کارها با رأی مردم گرفته شده و تمامی مسئولان به نوعی در شناسایی، کشف، انتخاب و همراهی مدیون به رأی مردم هستند، اگر این امر تضعیف شود این نظام دیگر اسلامی نیست.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: رأی مردم رکن بی‌بدیل نظام اسلامی است و صحنه زیبای دیگری از همراهی و صاحب مجلس بودن مردم در نظام خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شورا مصرح قانون اساسی است و قطعاً باید سبب خیر برای شهر باشد، از ابتدای تحویل این وظیفه به بنده برای خدمت به مردم شریف کرمانشاه بنا بر این بوده که اجازه به کمترین حاشیه‌ای ندهم، جلسات انفرادی و چند نفره با اعضای شورای شهر برگزار شده و موضوعات مهمی مانند قطار شهری در آن بررسی شده است، در نتیجه بنده بنا بر گفتگو داشتم و دارم.

صحرایی تشریح کرد: مشکل اینجاست که در گام نخست برخی اعضا در جلسات حضور نیافتند و دوم اینکه به بسیاری از وعده‌های مقرر شده در جلسات عمل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار بر پرداخت حق قرارگاه خاتم بود که از کرمانشاه جمع آوری نشود و حق او پرداخت شود، اما شورای شهر به وعده خود عمل نکرد؛ مسائلی مانند ریزش خیابان مدرس نیز مطرح است و در صورت بروز اتفاق من و شما مسئول هستیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: باید نمونه‌های موفق ایجاد کنیم و ببینیم که گفتگو نتیجه می‌دهد یا خیر، رئیس جمهور عنوان کرد که به من گزارش ندهید بلکه بگویید که کار شکل گرفته است یا خیر؛ اگر جلسه منتج به نتیجه شود مشخص می‌شود که موثر بوده است.

وی اضافه کرد: باید آراء مخالف و موافق را بپذیریم، زیرا تفاوت آراء بخشی از مردم سالاری است، نکته این است که من و شما در فردای این استان با یکدیگر قضاوت می‌شویم.

وی اذعان کرد: در خصوص بحث تراکم کار و عدم درآمد پایدار ما وضعیتی را به ارث برده‌ایم و ممکن است عامل آن نباشیم، اما باید آن را حل کنیم، با غیبت اعضای شورا پیشروی اوضاع اتفاق نمی‌افتد؛ در شرایطی هستیم که شورای شهر کرمانشاه در غیبت رکورد می‌زند.

صحرایی تشریح کرد: ما در شهر وضعیتی داریم که قابل تداوم نیست، عدم تشکیل به موقع جلسات یکی از مشکلات است؛ همچنین مشکل بیکاری در شهر کرمانشاه وجود دارد، اما چرا با وجود این مشکل تعداد بسیاری از اقوام اعضای شورا مشغول کار در مناسب اداری هستند؟!

وی اضافه کرد: همچنین استفاده شخصی از امکانات نیز مطرح است، یک عضو شورا زمانی که از امکانات شهر به صورت خصوصی استفاده می‌کند چگونه می‌تواند برای مردم تعیین تکلیف کند؟!

استاندار کرمانشاه یادآور شد: شورای شهر باید برادری خود را ثابت کند، در نتیجه هر کجای کرمانشاه فرصتی برای ایجاد مزیت بود باید کار خود را انجام داده و حتی در آن رقابت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: سه ماه با یکدیگر پیش می‌رویم و بعد از این سه ماه شرح کاستی‌های شورای اسلامی شهر کرمانشاه به افکار عمومی تحویل خواهد شد و شفافیت کامل صورت می‌گیرد.

وعده ما سرکشی به محله ملاحسینی در نوزدهم بهمن ماه است

صحرایی خاطرنشان کرد: بنده به هیچ عنوان در وظایف شورا مداخله نمی‌کنم، آنچه وظایف شماست خودتان باید انجام دهید و در صورت لزوم بنده برای تسهیل گری مداخله می‌کنم.

وی ادامه داد: از عمده مشکل محله‌هایی مانند ملا حسینی می‌توان به عدم جمع آوری ضایعاتی‌ها، وجود نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها اشاره کرد که باید مرتفع شوند.

استاندار کرمانشاه گفت: ضایعاتی‌های غیر مجاز باید تجمیع شده و آن دسته از ضایعاتی‌ها که مجاز به فعالیت هستند سازماندهی شوند.

وی بیان کرد: در نهایت انتظار ما از شورای اسلامی شهر کرمانشاه برگزاری منظم جلسات، رسیدگی به لوایح بر زمین مانده شهر در اسرع وقت و عدم مداخله و منفعت طلبی در امور شهرداری است.

گقتنی است این جلسه پیرو طرح پرونده انحلال شورای شهر کرمانشاه در هیات حل اختلاف مرکزی و وساطت هیات مرکزی برای دادن یک مهلت سه ماهه به شورا و نیز درخواست اعضای شورای شهر از استاندار کرمانشاه، تشکیل شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار