معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:شیوه نامه شناسایی معلمان نمونه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 25 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ایمان سبحان نژاد، با اعلام این خبر افزود: با توجه به بازه زمانی محدود برنامه، ضروری است مدیران محترم، ضمن مطالعه دقیق موارد ذکرشده در شیوه نامه، نسبت به ترغیب وتشویق معلمان توانمند وسرآمد آموزشگاه خود برای شرکت در برنامه معلم نمونه، نهایت اهتمام خویش رابه کار گیرند.
وی، گفت: طرح شناسایی معلمان نمونه به شناسایی معلمانی که از حیث عملکردی با داشتن وجدان کاری بالا، مسئولیت پذیری زیاد، پشتکار، خالقیت و ابتکار عمل و خالق مداری برجسته باشند، پرداخته تا ضمن معرفی آن‌ها به جامعه‌ی آموزش و پرورش به عنوان الگو، به تشویق و ترویج این ابعاد از فرهنگ بپردازد.

سبحان نژاد، افزود: معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، قراردادی، خرید خدمت شاغل در تمام واحد‌های آموزشی و پرورشی اعم از دولتی، غیردولتی (نیرو‌های آزاد (در هر یک از دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم که به صورت موظف، حداقل ۱۲ ساعت تدریس در هفته داشته باشند.
وی، گفت: شناسایی، معرفی و تجلیل از معلمان نمونه به عنوان الگو، اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و قدردانی از معلمان، تقویت جایگاه اجتماعی، خودباوری و ایجاد انگیزه در بین معلمان آن‌ها از جمله اهداف این طرح است.
سبحان نژاد، افزود:در فرایند اجرای این طرح، معلمان نمونه قراراست طی چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی، کشوری، شناسایی و معرفی شوند.
به مناسبت میلاد مولای متقیان امام علی (ع).
آیین بزرگداشت روز پدر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
آیین بزرگداشت روز پدر به مناسبت میلاد مسعود مولای متقیان امام علی (ع) با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، مدیرکل آموزش وپرورش و کارکنان اداری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش .....، نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد درآیین جشن میلاد مولای متقیان حضرت امام علی (ع) با تبریک روز پدر، به برخی از فضائل و شخصیت امیرمؤمنان، اشاره کرد وگفت: سیره و سلوک امام علی (ع) الگویی بی بدیل برای بشریت است.
آیت الله حسینی افزود: تبعیت از سیره و فرامین ائمه اطهار به‌ویژه مولای متقیان حضرت علی (ع) مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به رستگاری انسانهاست.
وی، مولای متقیان حضرت علی (ع) را شخصیتی بی‌بدیل در جهان دانست و افزود: روز میلاد حضرت علی (ع) روز انسانیت است، ما باید نگرش، اندیشه و بینش آن حضرت را به طور صحیح و کامل سر لوحه کار‌های خود قرار داده و آن را به جوانان و نوجوانان انتقال دهیم که در این زمینه آموزش وپرورش با انجام کار‌های فرهنگی در مدارس رسالت خطیری دارد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین با تبریک روز پدر و ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: امام علی (ع) شخصیتی بی بدیل در تاریخ است که عدالت در عمل و خدمت بی‌دریغ به مردم را باید از ایشان بیاموزیم.
حسنعلی عزت خواه افزود: شناخت سیره عملی حضرت علی (ع)، گفتار و کردار ایشان یک چراغ راه در زندگی است که اگر انسان بتواند ابعاد شخصیتی این حضرت را بشناسد بی‌تردید در راه کمال و رستگاری قرار گرفته است.
وی، حضرت امیر (ع) را سمبل نیکی‌ها و جوانمردی دانست و گفت: شخصیت والا و ارزشمند حضرت امام علی (ع) فرصت مغتنمی است که بتوانیم از زحمات و تلاش ها‌ی بی‌دریغ پدران زحمتکش قدردانی نماییم.
گفتنی است: در آین آیین باشکوه که به مناسبت روز پدر و ولادت مولا علی (ع) برگزار شد یکی از ذاکران اهل بیت (ع) به مولودی‌خوانی پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار