در ده ماهه امسال؛
رئیس اداره روابط عمومی نیروگاه شهیدسلیمی نکا از بازدید بیش از ۹۳۰ نفر از گروه های دانش آموزی، دانشجویی، نهادها، دستگاه های اجرایی و خانواده های کارکنان از نیروگاه خبر داد.  
کد خبر: ۱۱۵۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶ 22 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، سیدمیثم عمادی آشنایی مردم با دشواری‌های فرایند تولیدبرق و تلاش برای نهادینه‌سازی فرهنگ بهینه مصرف انرژی را دو رویکرد مهم روابط عمومی در برگزاری بازدیدها عنوان کرد و گفت: برق کالایی ارزشمند است که با هزینه زیاد و با همت کارکنان نیروگاه ها در شرایط آب و هوایی گرم تابستان و سرمای زمستان به سختی تولید می‌شود ولی متأسفانه در کشور ما متوسط مصرف انرژی در بخش خانگی در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست و ضرورت کار فرهنگی برای اصلاح الگوی مصرف به شدت احساس می‌شود.

 

حدود ۱۴۰۰ نفر از اقشار مختلف جامعه با سختی فرایند تولیدبرق و روشهای درست مصرف برق آشنا شدند  

وی برگزاری بازدید و حضور در مراکز آموزشی را دو مسیر کارساز برای افزایش تعامل با آینده‌سازان جامعه و نشان دادن سختی فرایند تولیدبرق و آموزش راهکارهای مدیریت مصرف دانست و افزود: ما سعی کرده‌ایم در حد توان و امکانات خود، زمینه بازدید از نیروگاه را برای مراکز علمی، مدارس، نهادها و سازمانها و اقشار مختلف فراهم سازیم تا در کنار نشان دادن خدمات و تلاش های بی وقفه کارکنان نیروگاه برای تولید پایدار انرژی و تأمین آسایش مردم، بتوانیم ضرورت صرفه جویی و راهکارهای مدیریت مصرف را برای آحاد مردم جامعه تبیین نماییم.

عمادی همچنین از مدارس و مراکز آموزشی به عنوان بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی و آموزش مدیریت مصرف یاد کرد و گفت: کودکان و نوجوانان از قدرت یادگیری و آموزش پذیری بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان سفیران مصرف بهینه برق در خانواده ایفای نقش نمایند و این فرهنگ را به سایر اعضای خانواده و نیز به نسل‌های آینده منتقل کنند، لذا آموزش و پرورش بدلیل مهیا بودن بستر آموزش و در اختیار داشتن حدود ۱۸ میلیون معلم و متعلم، باید ترویج فرهنگ بهینه مصارف انرژی را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد.

 

حدود ۱۴۰۰ نفر از اقشار مختلف جامعه با سختی فرایند تولیدبرق و روشهای درست مصرف برق آشنا شدند  

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به تعدد تقاضا و عدم امکان پذیرش همه درخواست‌ها بویژه تقاضای حضور دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در نیروگاه، پس از انجام هماهنگی های لازم از ابتدای امسال تاکنون در ۱۲ مدرسه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرهای مازندران حضور یافتیم و ضمن پخش مستند و کلیپ‌هایی در خصوص معرفی نیروگاه، فرایند سخت تولید برق و زحمات کارکنان نیروگاهها برای تولیدبرق و تأمین نیاز مشترکان شبکه، بر ضرورت و اهمیت مصرف درست تأکید و راهکارهای مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعات اوج مصرف را برای بیش از ۴۶۰ نفر از دانش‌آموزان و مدیران و معلمان مربوطه تشریح نمودیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار