رییس کل دادگستری استان قزوین از افزایش 24 درصدی سازش در کلانتری ها و کاهش 16 درصدی ورودی جمعیت کیفری استان طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 20 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، علی شعبانی اظهار کرد: در راستای تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش ورودی پرونده به محاکم و کاهش جمعیت کیفری با توسعه صلح و سازش در جامعه، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در سازش پرونده که از وظایف ذاتی این شورا می‌باشد، با ابتکار مجموعه قضایی استان و همکاری فراجا، واحد مشاوره به منظور اصلاح ذات البین در کلانتری‌های استان راه اندازی شد تا قبل از ورود پرونده به محاکم قضایی، در مراحل ابتدایی و پیش از ورود به محاکم، موضوع در واحد مشاوره کلانتری منجر به صلح و سازش شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای مدیران مشاوره کلانتری‌ها برگزار شده است، افزود: روش کار به این صورت است که پس از ورود پرونده به کلانتری و انجام تحقیقات، پرونده جهت اصلاح ذات البین به واحد مشاوره ارجاع می‌شود.

شعبانی در تشریح عملکرد واحد‌های مشاوره گفت: میزان صلح و سازش در پرونده‌های استان طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته به طوری که شهرستان بویین زهرا با ۷۴ درصد، شهرستان قزوین با ۴۸ درصد و شهرستان آبیک نیز با ۳۷ درصد بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده اند.

وی اذعان کرد: با توجه به اقدامات موثری که بعد از راه اندازی واحد مشاوره در کلانتری‌ها صورت گرفته میزان ورودی به زندان از شعب تحقیق در ۹ ماهه سال جاری ۱۶ درصد کاهش داشته که دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با کاهش ۲۹ درصدی ورودی به زندان از شعب تحقیق، رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان گفت: قطعا این قبیل اقدامات، در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه موثر خواهد بود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار