مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی گفت: در راستای رعایت عدالت آموزشی در تمامی مناطق، خراسان‌شمالی ۱۸ کلاس با یک معلم و یک دانش‌آموز در حال تحصیل دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 20 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی ، ظهر امروز ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارکرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ تعداد ۱۳ هزار و ۴۵۷ فرهنگی در مدارس دولتی و ۶ هزار همکار نیز در مدارس غیردولتی در مجموعا ۹ هزار و ۳۴ کلاس درس در حال تدریس هستند.

وی گفت: تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری ۱۹۳ هزار و ۱۷۹ نفر است که رشد ۳ هزار نفری را نسبت به پارسال داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی افزود: از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴۷ هزار و ۱۶۷ دانش‌آموز متوسطه اول، ۲۰ هزار و ۷۳۵ دانش‌آموز متوسطه دوم، ۱۳ هزار و ۴۹۲ دانش‌آموز فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش و هزار و ۵۱۴ نفر نیز در مدارس استثنائی تحصیل می‌کنند.

اکبری بیان داشت: خراسان‌شمالی توانست رتبه ۴ کشوری در داشتن دانش‌آموزان روستایی را کسب کند و هم اکنون ۴۵ درصد دانش‌آموزان استان در روستا‌ها هستند.

وی به اهمیت رعایت عدالت آموزشی در تمام مناطق استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا هم اکنون ۱۸ مدرسه در سطح استان با یک دانش‌آموز و یک معلم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی ادامه داد: همچنین ۱۳۹ آموزشگاه در استان با کمتر از ۵ دانش‌آموز در حال خدمت هستند.

اکبری در خصوص مدارس عشایری نیز خاطرنشان کرد: ۳۱۳ مدرسه عشایری با ۶ هزار و ۹۳۵ دانش‌آموز فعالیت می‌کنند که ۱۰۸ عدد از این مدارس کوچ‌رو هستند و معلمین همراه با کوچ‌ها حرکت می‌کنند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار