نخستین سایت تخلیه نخاله ساختمانی کرمانشاه با حضور مسئولین شهری افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 13 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، برومند نامداری پیش از ظهر امروز (۲۳ دی‌ماه) در مراسم افتتاحیه سایت نگهداری نخاله‌های ساختمانی شهر کرمانشاه که در جاده سراب نیلوفر برگزار شد، اظهار کرد: بعد از گذشت ۲۰ سال از پیگیری‌های که شهرداری داشته است و از طریق همکاری که با فرمانداری و جلسات متعددی که داشته‌ایم ایجاد سایت تخلیه نخاله ساختمانی مصوب شده است.

وی افزود: این سایت نخستین سایت تخلیه نخاله است که امروز افتتاح شد و اپلیکیشنی توسط معاونت شهرسازی طراحی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: هر فردی که بخواهد ساخت و ساز کند طی فرایندی نخاله‌های آن‌ها در این سایت تخلیه می‌شود و مهر تأیید برای آن‌ها زده می‌شود و در نهایت پروانه ساخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.


جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی کمکی به زیباسازی شهر


بهزاد مسعودی اصل معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: از چالش‌هایی که در همه کلان شهرها وجود دارد و در شهر کرمانشاه هم قابل مشاهده است نخاله‌های ساختمانی است که زیبایی شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در این راستا با معاونت خدمات شهری برنامه‌ریزی هایی انجام شد و در مرحله نخست بخشی از شرکت‌ها را سازمان پسماند پالایش کرد تا چند شرکت مجری این طرح شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در زمان اخذ5ع پروانه باید مالکینی که قصد احداث، تخریب و نوسازی دارند با این شرکت‌ها عقد قرارداد کنند و زمانی که تخریب صورت گرفت رسیدهای مربوط به تحویل نخاله‌ها را به حوزه معاونت شهرسازی تحویل بدهند تا پروانه به آن‌ها تعلق بگیرد.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که شده است فعلا یک سایت معرفی شده است که مورد تأیید محیطه زیست و سایر دستگاه‌های مربوطه بوده است.


تلاش برای اخذ مجوز به منظور احداث چند سایت نخاله ساختمانی


محمد موحدی مجد مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهردای کرمانشاه، اظهار کرد: این سایت با همکاری بین سه معاونت شهرداری《معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی و معاونت حمل و نقل ترافیک افتتاح شده است.

وی افزود: مجوز سایت پردازش ما در روستای «عمه» شرکت بازیافت تمدید شده است و در حال پیگیری چند سایت دیگر هم هستیم که مجوز آن‌ها را اخذ کنیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهردای کرمانشاه تصریح کرد: این فرآیند فعلا به صورت سنتی و دستی شروع به کار می‌کند و استعلام‌هایی که باید برای تخلیه گرفته شود از حوزه پسماند و سازمان حمل بار است و در نهایت منجر به تخلیه نخاله‌ها در این سایت می‌شود.

وی عنوان کرد: پایش و نظارتی که بر این موضوع داریم بر اساس سامانه هوشمندی است که از طریق سازمان فاوا تهیه می‌کنیم و این سازمان، سازمان هوشمندی است که از طریق اپلیکیشن اقدام می‌کند تا مراجعه شهروندان به سازمان کمتر شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰ هکتار زمین برای احداث این پروژه اختصاص داده شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار