استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: بازسازی بافت فرسوده در کرمانشاه که از اولویت‌های مهم شهری است با جدیت پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 13 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی صبح امروز شنبه (۲۳ دی‌ماه) در آیین افتتاح بلوار ملاحسینی واقع در انتهای شهرک سجادیه بلوار شهید دایی‌پور وروری آرامستان بهشت زهرا《بریموند》 کرمانشاه، اظهار کرد: شهر کرمانشاه به تلاش و جدیت بسیار برای خدمت رسانی نیازمند است و هر اقدامی در این زمینه می‌تواند یک حرکتی برای رسیدن به کرمانشاهی زیباتر باشد.

وی افزود: در زندگی شهری عدالت در برخورداری و دریافت خدمات باید جزء اهداف ما باشد و در اطراف شهر کرمانشاه هنوز مناطقی وجود دارد که نسبت به سایر قسمت‌ها برخورداری کمتری دارند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تمرکز بر این مسئله و ایجاد مقدمات لازم برای بهره‌مندی همشهریان از خدمات بهتر جزء اولویت‌های کاری است.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم که به زودی شاهد افتتاح مجموع اقدامات ساماندهی بازیافت باشیم.

صحرایی بیان کرد: مسئله ساخت و ساز یک مطلوبیت در زندگی شخصی امروز دارد و در شهر کرمانشاه به بازسازی ساختمان‌ها و اماکن خیلی نیاز داریم و در حال تشویق هستیم که همشهریان با مجموع مشوق‌های موجود بافت فرسوده را به زودی بازسازی کنند.

وی افزود: نخاله امروز در شهر کرمانشاه نا به سامانی دیگری را رقم زده که با طراحی انجام شده محل مناسبی را برای رسیدگی به آن در نظر گرفته شد امیدواریم که این ۲ مسئله مهم به زودی به زیباتر شدن و ساماندهی بهتر شهر کمک کند.

ایجاد معابر جدید کمکی به احداث مسکن در کرمانشاه

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این آیین اظهار کرد: در کرمانشاه بیش از ۵۰ هزار نفر برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند و ایجاد این معابر می‌تواند کمک موثری برای این اراضی باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم که این معابر قابلیت این را پیدا کنند که تبدیل به مسکن ملی شوند و افرادی که کم بضاعت و کم برخوردار هستند بتوانند از مسکن برخوردار شوند.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در مجاورت کرمانشاه محلاتی وجود دارد و محله ملاحسینی محله‌ای است که فاقد دسترسی به وسایل نقلیه عمومی است و دسترسی جوانان آن محله به مدارس هم به سختی است.

وی عنوان کرد: با ایجاد این معبر محله ملاحسینی که جزء کم برخوردار ترین محلات مسکن مهر بهزیستی و شهرک‌هایی که در اطراف آن است از نعمت حمل و نقل آسان برخوردار می‌شود.

نوروزی گفت: در انتهای بلوار ملاحسینی وسایل بازیافت وجود دارد تحت عنوان شهرک بازیافت و باعث بهبود در مسئال و مشکلات محیط زیست خواهد شد.

افتتاح بلوار ٢ بانده ملاحسینی به طول ١٠٨٣ متری

حمید اعتصام فر در ادامه این آیین اظهار کرد: بلوار ملاحسینی یک خیابان ۲ بانده است و طول این مسیر ۱۰۸۳ متر و عرض آن ۲۳ متر است.

وی افزود: در این مسیر لجن برداری ۲ هزار و ۵۷۲ متر، خاکبرداری ۳۳ هزار ۷۱۶ متر، خاکریزی ۱۹ هزار ۷۷۵ متر، زیرسازی ساب بیس سه هزار و ۷۷۸ متر، زیرسازی بیس سه هزار و ۶۴۷ متر، بتن ریزی ۴۲۷ متر، جدول‌گذاری چهار هزار و ۴۰۰ متر، درختکاری ۲۵۰ اصله، خاکریزی نباتی یک هزار و ۵٠٠ متر، رنگ آمیزی جدول ٢ هزار و ٢٠٠ متر و آسفالت ۲۴ هزار ۹۰۹ متر است.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای عملیات عمرانی، آسفالت ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و جمع کل هزینه‌هایی که برای پروژه هزینه شده است ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

اصلاح شبکه معابر کرمانشاه با اقدامات عمرانی

افشین لر زنگنه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در این آیین اظهار کرد: کرمانشاه از نظر معابر شبکه ضعیفی دارد و بیشتر این ضعف در بخش عرضی است یعنی شبکه عرضی ما شبکه قوی نیست.

وی افزود: شبکه عرضی در بسیاری از ساعات دچار ترافیک می‌شود و این باعث اتلاف وقت، انرژی، سوخت و در نهایت تحمیل با اقتصادی به شهروندان، شهر و دولت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: یک رینگ پیرامونی برای کرمانشاه دیده شده که این رینگ از ۲ کیلومتر جلوتر از بلوار ملاحسینی آغاز می‌شود و این بلوار را به قسمت شرقی شهر به بزرگراه امام متصل می‌کند.

وی عنوان کرد: امتداد این مسیر عبور از روی بزرگراه امام، عبور از میدان آیت‌الله بروجردی، حافظیه و در نهایت به میدان سپاه و ختم به معبر چهارم که از دانه‌های غرب بعد از شهرک آناهیتا شهر را به انتهای شهرک پردیس متصل می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار