در آستانه میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)
در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیش از ۸ هزار دانش آموز دختر کهگیلویه و بویراحمدی به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 02 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در آئین نمادین این جشن که با حضور پرشور و باشکوه دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی یاسوج در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد، گفت:طی چند روز اخیر ۸ هزار و یکصد دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی مدارس دولتی و غیردولتی استان به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.
حجت دبیقی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تعمیق و تقویت اعتقادات و باور‌های دینی دانش آموزان، آموزش صحیح دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با آموزه‌های دینی و تحویل افراد متدین و شریف به جامعه از جمله اهداف برگزاری جشن بهار بندگی است.
وی گفت:تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، آشنا و مانوس شدن آن‌ها با اسلام ناب محمدی (ص) از رویکرد‌ها و رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است.
دبیقی، رسیدن به سن عبادت را آغاز فصلی نوین در زندگی دانش آموزان برشمرد و از والدین خواست تا در کنار مدرسه، فرائض دینی و احکام اسلام را برای فرزندانشان در خانواده به خوبی تبیین کنند.
وی، ابراز امیدواری کرد به زودی جشن تکلیف پسران استان هم برگزار شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم با بیان اینکه طی امروز و فردا جشن تکلیف ۳ هزار و ۳۵۱ دانش اموز دختر این شهرستان برگزار می‌شود، گفت:از مجموع این تعداد، امروز جشن تکلیف ۲ هزار دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی در شهر یاسوج برگزار شد.
کورش دلشاد، با اشاره به اینکه زیباترین و باشکوه‌ترین لحظه برای دانش آموزان جشن تکلیف و عبادت است، افزود: توسعه ترویج فرهنگ نماز، آشنایی دانش آموزان با احکام اسلام و آموزه‌های دینی با برپایی جشن تکلیف یکی از اولویت‌های کاری در آموزش و پرورش است.
قرائت سوگندنامه، اجرای برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی، اقامه نمازجماعت، سخنرانی از برنامه‌های جانبی این جشن بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار