مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهردای کرمانشاه خبرداد؛
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهردای کرمانشاه گفت: لایروبی و پاکسازی کانال‌ها طی روزهای گذشته به طور کامل انجام شده است، تابه‌حال گرفتگی کانال‌ها را نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 29 December 2023

محمد موحدی‌ مجد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای استقرار نیروها  در محلاتی که سابقه آب گرفتگی داشتند شده بود، تابه‌‌حال گزارشی در خصوص مشکل آب‌گرفتگی کانال‌ها و معابر نداشته‌ایم.

وی افزود: لایروبی و پاکسازی کانال‌ها طی روزهای گذشته به طور کامل انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهردای کرمانشاه تصریح کرد: سدهایی که مدت زیادی با آن‌ها مشکل داشتیم و مجبور به مسدود کردن آن‌ها می‌شدیم، طی بارندگی‌های اخیر مشکلی برای شهروندان پیش نیامده‌ است.

وی عنوان کرد: ۷۰۰ نیروی خدماتی داریم که طی چند روز اخیر که بارندگی بوده از آن‌ها استفاده کردیم و نیازی به نیروهای پشتیبان فضای سبز نداشته‌ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به توپوگرافی شهر کرمانشاه در بخش‌هایی از کرمانشاه مانند منطقه چهار و محلاتی که کاسه‌ای شکل هستند، جمع آوری آب‌های سطحی این مناطق شبکه‌های قدیمی دارند و با شبکه آب و فاضلاب به صورت ادغامی هستند.

وی ادامه داد: طی سنوات گذشته اقداماتی در محله‌هایی که کاسه‌ای شکل هستند انجام شده، آب‌گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب به منازل شهروندان را نداشته‌ایم.

موحدی‌ مجد اذعان کرد: در بخش‌های دیگر شهر که مشکل آب‌گرفتگی داریم مانند بلوار ظفر و مسیرهای منطقه پنج، شیب کم سطح معابر باعث می‌شود که سرعت روان‌آب‌ها کند شده و جریان آبی که در ارتفاعات بالادست طاقبستان به مسیرهای شهری وارد می‌شود باعث تجمع آب در مناطقی مانند چم‌بشیر و تنگه‌کنشت داشته باشیم و این آب‌ها در نهایت وارد قره‌سو می‌شوند.

وی افزود: کارهایی که معاونت عمرانی انجام داده شامل افزایش ظرفیت انتقال روان‌آب‌های سطحی در محدوده بلوار ظفر است و مشکل آب‌گرفتگی آن‌چنانی نداشته‌ایم و با تکمیل پروژه مشکل آب گرفتگی بلوار ظفر حل خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهردای کرمانشاه بیان کرد:  زیرگذر شهدا، زیرگذر تقاطع امام حسین(ع) و زیرگذر تقاطع شهید سلیمانی جزو زیرگذرهایی هستند که حتما باید تجهیزات آن‌ها تکمیل باشد و با اقداماتی که قبل از فصل بارندگی صورت گرفته است در این زیرگذرها مشکل آب‌گرفتگی نداریم.

وی بیان کرد: در آغاز فصل پاییز جمع‌آوری برگ‌ها را در دستور کار داریم و از نیروهای فضای سبز هم در این مسئله استفاده می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در فصل پاییز برای پاکسازی کانال‌ها اقدام می‌کنیم تا زمان بارندگی مشکلی در خصوص گرفتگی کانال‌ها بر اثر برگ‌ها نداشته باشیم.

وی گفت: در این فصل نیروها کاملا مجهز می‌شوند و کیسه‌های نایلونی برای جمع‌آوری برگ‌ها تهیه می‌کنیم.

موحدی‌مجد بیان کرد: بیشترین مشکلی که در خصوص گرفتگی کانال‌ها داریم تخلیه نخاله‌‌های ساختمانی و زباله‌ها است که شهروندان بدون توجه به کانال‌هایی که روبروی ملک آنها قرار دارد نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خود را در آن محدوده تخلیه می‌کنند که در نهایت با جریان آب این نخاله‌ها در پایین دست‌ باعث گرفتگی کانال‌ها می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار