مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون واحدهای تولیدی صادرات محور مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان بالغ بر 270 میلیون دلار توسط بیش از 50 واحد صنعتی با حجم صادرات در حدود 400 میلیون تن انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ 27 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، رضا صفاری اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات (emc)، سعی در بهبود صادرات واحد‌های صنعتی داشته و شرکت‌های مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازار‌های صادراتی آگاهی کافی ندارند می‌توانند صدور محصولات این واحد‌ها را تسهیل کنند.

وی افزود: میلگرد و شمش، پودر شوینده، اکسید مولیبدن، رزین الکید، سرامیک، سیلیکات سدیم عمده اقلام صاداراتی بوده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اضافه کرد: عمده خریداران کالا‌های ایرانی کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه و ... می‌باشند که از مهمترین بازار‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان بشمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: مطالعه بازار‌های هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحد‌های صنعتی جهت بهره برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت یارانه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازار‌های بین‌المللی، مشاوره در زمینه بازاریابی و عارضه یابی برای تقویت و با هدف صادرات به صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمله برنامه‌های حمایتی می‌باشد که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار