عضو شورای شهر اهواز، مشارکت مردم در طرح جمع آوری و تفکیک زباله خشک از مبدا را بسیار موثر دانست و گفت: این طرح به جلوگیری از ایجاد و انتشار آلودگی‌ها در حفظ و حراست از محیط زیست کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 24 December 2023

تابناک خوزستان: حجت الله زارع زاده اجرای جمع آوری و تفکیک زباله خشک از مبدا را گامی موثر در حوزه مدیریت پسماند دانست و بیان کرد: این اقدام با مشارکت یکی از شرکت‌های دانش بنیان از ۱۱ ماه پیش در اهواز آغاز شده و انتظار می‌رود رسانه‌ها در تشویق، ترغیب و آموزش شهروندی یاری‌رسان باشند.

وی افزود: اکنون امکان جمع‌آوری زباله از مبدا فراهم شده اما مشارکت مردم در میزان موفقیت این طرح بسیار مهم و تعیین کننده است.

زارع زاده در خصوص مدیریت پسماند زباله در شهر اهواز بیان کرد: با راه اندازی سلول شماره ۲ و مقدمات راه‌اندازی سلول شماره سه در سایت صفیره، فرآیند دفع زباله به شکل اصولی انجام می‌شود.

عضو شورای کلانشهر اهواز تصریح کرد: پیش از این کارخانه پردازش زباله در اهواز معیوب و از مدار فعالیت خارج بود که با برنامه‌ریزی خوب سازمان پسماند و پیگیری شورای شهر، این کارخانه در فاز اول بازسازی شد و در فاز دوم مراحل واگذاری قانونی این کارخانه به بهره بردار صورت گرفت و اکنون در حال فعالیت است.

وی در ادامه به خرید و استقرار کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی در اهواز اشاره کرد و گفت: تست‌های آزمایشی این کارخانه به خوبی انجام شد اما به دلیل رعایت برخی از ملاحظات زیست محیطی، به مکان مناسب‌تری منتقل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اهواز جزو هشت کلانشهر کشور بوده و بزرگترین شهر جنوب غربی کشور به شمار می‌رود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار