سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۵٨ درصد از تصادفاتی که در استان کرمانشاه رخ داد بر اثر عامل «واژگونی خودرو» بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 23 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین عبدالحسین زارع، اظهار کرد: سال گذشته از مجموع تصادفاتی که در طرح زمستانی اتفاق افتاد ۵۸ درصد مربوط به واژگونی بوده است.

وی افزود: از ۵۸ درصد واژگونی که سال گذشته اتفاق افتاد ۲ عامل باعث این واژگونی‌ها شده یکی عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و یکی هم عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: عدم توانایی هفت درصد و عدم رعایت سرعت مطمئنه هم ۴۲ درصد بوده است که باعث واژگونی خودروها شده است.

وی ادامه داد: عواملی مانند خواب آلودگی، تغییر مسیر ناگهانی و نقص فنی هم مابقی درصد واژگونی را شامل می‌شود و بیشتر عامل وقوع واژگونی ها در زمستان سال گذشته عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ در طول فصل زمستان برای تمامی خودروهای شخصی و عمومی در هنگام تردد راه های سراسر کشور اجباری است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه بیان کرد: مردم در هنگام شروع سفر از شرایط آب و هوایی که با آن روبرو می‌شوند اطلاعی ندارند و ممکن است با شرایطی مانند بارش برف و باران، کولاک و یخبندان جاده‌ها روبرو شوند.

وی ادامه داد: اگر زنجیر چرخ نداشته باشند باعث توقف آن‌ها می‌شود و همین مسئله مانع تردد مابقی خودروها نیز می‌شود و همچنین اجرای عملیات راهداری مانند نمک پاشی و برف‌ روبی جاده ها را با مشکل کلی مواجه کند.

این مقام مسئول تشریح کرد: در نتیجه همراه داشتن زنجیر چرخ مهم است و تجهیزات دیگری مانند کیسه‌های نمک، لباس گرم، پتو، طناب و زاپاس خودرو نیز مهم است چون ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی اضافه کرد: هماهنگی لازم بین دستگاه‌های خدمات رسان امدادی انجام شده است تا زمانی که دچار تغییر آب و هوایی شدیم به مردم و شهروندان در سریع ترین زمان ممکن کمک‌رسانی شود.

زارع خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی مانند پلیس‌ راه، راهداری، اورژانس پیش بیمارستانی، سازمان امداد و نجات هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های دیگر که با فراخوان وضعیت پیش آمده مانند توزیع پخش و فرآورده‌های نفتی، ادارات برق، گاز و مخابرات را پای کار آورده‌ایم و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در صورت نیاز در محل حادثه حاضر شوند و خدمات لازم را ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار