امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اقدام شجاعانه و بی‌نظیر مردم یمن و انصارلله یمن و رهبر مجاهدشان اتفاق بزرگی است که در دنیا در حال رخ دادن است.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 22 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز (جمعه یکم دی ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: در اجتماع توصیه به تقوا برای این است که جامعه اهل تقوا باشد یعنی علاوه بر تقوای فردی، جامعه هم باید با تقوا باشد.

وی افزود: ۲۰ جمادی الثانی تولد حضرت زهرا (س) را در پیش داریم، در آیه مودت خداوند به پیامبر می‌فرمایند «به مردم بگو که من برای رسالتم از شما اجر و مزدی درخواست نمی‌کنم مگر مودت با نزدیکانم»

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در منابع اهل سنت نقل شده است که از پیامبر پرسیدند منظور از این نزدیکان چه کسانی هستند؟ پیامبر فرموند «علی (ع) و فاطمه (س) و ٢ فرزندان فاطمه، حسن (ع) و حسین (ع)» و راوی ادامه می‌دهد که پیامبر سه بار این مطلب را تکرار کردند.

وی ادامه داد: باز هم در منابع اهل سنت نقل شده که امام حسن (ع) بعد از شهادت حضرت علی (ع) خطبه‌ای خواندند و پس از معرفی خودشان فرمودند «مردم، من، حسن بن علی از اهل بیتی هستم که خداوند مودت با آنها را بر هر مسلمانی واجب کرده است».

غفوری اذعان کرد: تقوا ملاک ارزش مومن در پیشگاه خدا است و فردی پیش خدا جایگاه برتری دارد که در تمام زمینه‌ها با تقواتر باشد.

 

پیامبر مسیحیان اهل نسل کشی نبود

وی عنوان کرد: چهارم دی ماه سالروز میلاد حضرت عیسی است که پیامبر رحمت بود و عمرش به مبارزه با ستمگران یهود گذشت.

وی افزود: امروز کسانی که ظاهرا از او پیروی می‌کنند در فلسطین حمام خون به راه انداخته‌اند، پیامبر مسیحیان پیامبر مهربان و دلسوزی بود و اهل نسل کشی و کشتن بی‌گناهان نبود.

غفوری اذعان کرد: سالروز وفات ام‌البنین را در پیش داریم که روز تکریم مادران و همسران شهدا است که به حق نام گرفته است.

وی افزود: تجلیل از مادران و همسران شهدا در زبان مردم عادی غیر ممکن است ، عظمت، صبر و ایستادگی این‌ها را فقط خداوند می‌تواند جبران کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: این عظمت و صبر و استقامت را به کوه هم نمی‌توان تشبیه کرد، کوه متلاشی می‌شود اما این صبر پا بر جا است.

وی گفت: اقدام شجاعانه و بی‌نظیر مردم یمن و انصارلله یمن و رهبر مجاهدشان اتفاق بزرگی است که در دنیا در حال رخ دادن است.

غفوری افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب، گردن رژیم صهیونیستی به دست گروه حماس، نه یک کشور یا ارتش کلاسیک، به دست یک گروه خم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: از طرفی انصارلله یمن که خود در محاصره قرار دارد امروز شاهکاری را رقم زده که مسیر آمد و شد دریایی رژیم صهیونیستی را بسته‌ است این از آن حوادث تاریخی آخرالزمانی است.

وی ادامه داد: این جمله رهبر انصارلله یمن بسیار ماندگار است که گفته «بیشترین چیزی که ما دوست داریم نبرد مستقیم با آمریکا و اسرائیل است، اگر آمریکا قصد درگیری با ملت ما را داشته باشد سناریویی بدتر از افغانستان و ویتنام را تجربه خواهد کرد» یعنی دوره بزن در رو دیگر تمام شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار