جاده داوران با حوادثی که در آن رقم می‌خورد و قربانیانی که هر هفته می‌گیرد رکورد جاده‌های حادثه‌خیز استان کرمان را در هم شکسته است.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴ 16 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، محور داوران، یکی از پرترددترین محور‌های جنوب‌شرق است، مسیری که تانکر‌های حمل سوخت برای سوخت‌رسانی به استان خراسان از این محور تردد می‌کنند و همه‌روزه شاهد عبور اتوبوس‌های زیادی به سمت مشهد مقدس هستیم.

علاوه بر آن، روستا‌های پر جمعیتی در حاشیه این جاده قرار گرفته که اهالی برای تحصیل و کار هر روز مجبورند دو مرتبه از این جاده عبور کنند، جاده‌ای که آبستن حوادث است و نبود شانه خاکی، علائم و دیگر استاندارد‌های لازم برای یک جاده بین شهری رقم خوردن حوادث را آسان‌تر کرده است.

در مقطعی با پیگیری‌هایی که انجام شد بودجه‌ای برای دوبانده‌سازی این جاده تأمین شد و کار تا چند کیلومتری از جاده اجرا و نور امیدی در دل رهگذران این جاده که هر روز بایستی این مسیر را طی کنند، تابید. اما مدت‌هاست که کار تعطیل است و خبری از عملیات اجرایی این جاده نیست و هر هفته قربانیانی تقدیم خاک می‌کند و خانواده‌های زیادی را داغدار.

از واژگونی ۲۰۶ و آتش گرفتن آن و سوختن سرنشینان گرفته تا برخورد خودرو با موتورسیکلت و فوت راکب.

در آخرین حادثه تلخی که در این جاده رقم خورد؛ ۲۴ آذرماه جاری برخورد کامیون با پژو بود که یک خانم از سرنشینان پژو در دم جان باخت و ۲ نفر دیگر به‌شدت مصدوم شدند که حال‌شان وخیم گزارش شده است.

این حادثه خانواده‌ای را داغدار کرد و فرزندانی را یتیم و تلنگری است که مسؤولان این جاده را در اولویت قرار دهند و تعلل نکنند، چراکه اگر به همین روال پیش برویم حوادث دیگری در کمین رهگذران جاده است.

در گفتگو با مسؤولان، آن‌ها نبود بودجه را مطرح می‌کنند در حالی که بیخ گوش این شهر غنی از معادنی‌ست که حق مردم بوده و باید شرکت مس در مقابل مسؤولیت‌های اجتماعی که دارد از دادن اعتبارات قطره‌چکانی خودداری کرده و دست و بال مسؤولان را پر کند تا راه‌های شهرستان از این وضعیت اسفناک نجات پیدا کنند و دیگر شاهد حوادث تلخ نباشیم.

روز گذشته حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان نسبت به مسؤولیت‌های اجتماعی مس تذکراتی در خطبه‌های نماز جمعه دادند که امیدواریم آویزه گوش متولیان امر باشد تا حق قانونی مردم رفسنجان از مس گرفته و در جا‌هایی که بحرانی‌ست هزینه شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار