دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: درخصوص جلوگیری از تصرفات و تغییر کاربری‌های غیر‌مجاز و زمین‌خواری و تخلیه غیرمجاز نخاله در زمین‌های کشاورزی و کنار راه‌ها، مسؤولان بی توجه را تحت تعقیب کیفری قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 10 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، جلال آفاقی ظهر امروز در بازدید از وضعیت مبادی ورودی شهر و حریم جاده‌ها، اظهار کرد: برخی تخریب‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز باغ‌ها و تخلیه نخاله در حریم راه غیرقابل قبول است، لذا دستورات ویژه برای اقدام عاجل دستگاه‌های متولی صادر می‌شود.

وی افزود: پیشگیری و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای قلع و قمع و اعاده به وضع سابق کلیه مستحدثات و تصرفات غیر قانونی از وظایف دستگاه‌های متولی بدون حکم قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تاکید کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود؛ ادارات مامور برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها و صیانت از حریم جاده‌ها به‌جای اقدام به‌موقع، منتظر اجرای کامل بنا‌های غیرمجاز یا تخریب و تصرف شده، می‌مانند و در نهایت به طرح شکایت اکتفا می‌شود و با این کار تصور سلب مسئولیت از خود می‌کنند.

آفاقی گفت: درخصوص جلوگیری از تصرفات و تغییر کاربری‌های غیر‌مجاز و زمین‌خواری و تخلیه غیرمجاز نخاله در زمین‌های کشاورزی و کنار راه‌ها، مسؤولان بی توجه را تحت تعقیب کیفری قرار خواهیم داد.

وی عنوان کرد: آسیب‌شناسی مقررات موجود و هوشیاری در قبال خلاء‌هایی که مورد سوء‌استفاده افراد فرصت طلب برای اخذ مجوز تغییر کاربری و یا ویژه‌خواری است، باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار