رئیس پلیس فتای البرز از دانش آموزان خواست به پیام های تبلیغی کذب اینترنت رایگان توجه نکنند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیافتند.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 28 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان گفت: به تازگی برخی مجرمان سایبری، پیامک تبلیغی با عنوان ۳۲ گیگ اینترنت رایگان در بستر شاد از سوی آموزش و پرورش را در فضای مجازی انتشار داده‌ و با تبلیغات گسترده در شبکه‌های‌اجتماعی، دانش‌آموزان را به درگاه جعلی تشویق می‌کنند.

وی اضافه کرد: ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های خرید، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

این مقام انتظامی بیان کرد: کلاهبرداران با ترفند ایجاد صفحات جعلی پرداخت‌های بانک از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

جلیلیان در خصوص اپلیکیشن شاد گفت: نصب و به روز رسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه ندارد و کاربران می‌توانند از وب سایت آموزش و پرورش و یا فروشگاه‌های معتبر مجازی دانلود کنند. ضمن آن‌که برای افرایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذرواژه‌های مناسب دو مرحله ای استفاده شود.

 این مقام انتظامی گفت: مدیران مدارس در خصوص سوء استفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کرده تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش آموزان، استرس و اضطراب در آنها را کاهش دهند.

رئیس پلیس فتای البرز افزود: خانواده‌ها و دانش آموزان هوشیار باشند چرا که برخی مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد به اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا کرده و با ایجاد اکانت‌های مشابه با استفاده از شماره تلفن کاربران، پیامی را با مضمون و اخطار «کد دریافتی را ارسال نمایید»، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد، برای طعمه‌های خود ارسال می‌کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار