کد خبر: ۱۱۳۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 10 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، فرماندار قائمشهر در مراسم نکوداشت روز ملی مازندران در شهر ارطه، مطرح کرد: روز ملی مازندران، روز بازخوانی، احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ و میراث ماندگار علویان است.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائمشهر و به نقل از قائم رسانه، فرماندار قائم شهر دراین جشنواره بزرگ، فلسفه وجودی و نامگذاری روز ملی مازندران را پذیرش و استقرار نخستین حکومت شیعی جهان درسال 250 هجری و قمری در دیارعلویان خطه تبرستان نام برد و گفت در بزرگداشت این رویداد، تاریخ ماندگار مازندران هیچ وقت نباید باورها و ارادت و دلدادگی و وفاداری مردم مازندران به اهل بیت (ع) کم رنک یا مغفول واقع شود.
جواد مولایی، وجود مفاخر و مشاهیر فراوان استان مازندران در کنار داشته ها و مواهب طبیعی و قابلیت های اقلیمی را وجه تمایز و ویژگی های بارزخطه مازندران برشمرد که در طول تاریخ با دانشمندان و فرهیختگان و محققان ، پهلوانان و قهرمانان عرصه های مختلف وصاحبان فرهنگ و هنر و دین و ادب همواره بر تارک تاریخ ایران و جهان می درخشد .

فرماندار قائم شهر تاکید کرد بزرگداشت روز یا هفته ملی مازندران فرصت مناسبی است تا فرهنگ و میراث و ماندگار این دیار همیشه سربلند بازخوانی و احیاء و زنده و به نسل های آینده معرفی و منتقل شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار