رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» به میزبانی گچساران کار خود را در مهر ماه آغاز می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰ 02 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اورنگ نارکی در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: گچساران در تمام صحنه‌های پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس نقش پر رنگی داشته است.

وی بیان کرد: نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» به میزبانی گچساران کار خود را در مهر ماه آغاز می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان معبری برای رزمندگان و محل و گذرگاه آن‌ها برای حرکت به سمت جبهه‌های جنگ بوده و بیشتر شهدایی که برای تشییع از مناطق جنگی برمی‌گشتند، محل عبور آن‌ها نیز از گچساران بود، مقرر شد با تمرکز بر آثار ارزشمند هنرمندان سراسر استان و با شعار «گچساران معبر و گذرگاه رزمندگان» اقدام به برگزاری این جشنواره شود.

نارکی عنوان کرد: در این خصوص ۱۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۲ اثر طبق نظر داوران انتخاب شدند.

وی گفت: «معرکه خندق» به کارگردانی امیرحسین گشتاسبی از گچساران، «هزار راه نرفته» به کارگردانی عباسعلی روشنک از بویراحمد، «معرکه» به کارگردانی یاسر خالقی از لنده، «رازکیف چرمی» به کارگردانی رحیم دادوند از کهگیلویه، «سروقامت همیشه زنده» به کارگردانی اعظم امینی از گچساران، «قصه مجنون» به کارگردانی فردین یزدانی از بویراحمد آثار برگزیده به این جشنواره می‌باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران خاطرنشان کرد: از دیگر آثار راه یافته با این جشنواره می‌توان به «الگوی من اسطوره جنگ» به کارگردانی امین کریمیان ازبهمئی، «در حسرت تو» به کارگردانی غلامرضا نوشیری از گچساران، پلاک کارگردان شیلا شکوهی از گچساران، «دریا قلی» به کارگردانی اسماعیل خرم از بویراحمد، «روایت سنگ‌های دژ» به کارگردانی محمد دشتی از گچساران و «رستگاری» به کارگردانی افضل محمدی از کهگیلویه اشاره کرد.

نارکی بیان کرد: این جشنواره با همکاری و مشارکت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت فرهنگی هنری سپاه فتح استان. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، شورای شهر و شهرداری دوگنبدان، آموزش و پرورش گچساران از۲۲ تا ۲۴ مهرماه در این شهرستان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار