رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص کلاه‌برداری با عنوان درخواست واریز وجه فوری از اکانت‌های جعلی و مشابه زائرین اباعبدالله الحسین (ع) هشدار داد و زائران خواست مراقب پیام‌های جعلی درخواست وجه باشند.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 30 August 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سرهنگ «علی عباسی‌کسانی»، روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: با توجه به ایام اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و شروع حرکت زائرین این امام عزیز برخی از مجرمین با سوء‌استفاده از بستر ایجادشده برای دوستان و آشنایان زائر عزیز پیام درخواست کمک مالی ارسال می‌کنند.

وی افزود: در این روش از کلاه‌برداری مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی بعضی از زائرین به اصول امنیتی و با دسترسی غیرمجاز به صفحات آنان در شبکه‌های اجتماعی و یا با ایجاد صفحه جعلی مشابه به زائر اصلی و یا حتی معرفی خود به‌عنوان دوست و همراه زائر اقدام به ارسال پیام به مخاطبین و دنبال کنندگان وی کرده و از آن‌ها درخواست واریز وجه و کمک مالی به‌صورت فوری می‌کنند.

این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: متأسفانه دوستان و آشنایان زوار به پیام‌های ارسالی اعتماد کرده و مبلغ درخواستی را به شماره‌حساب اعلامی واریز می‌کنند بدون اینکه اطلاعی از صحت این درخواست داشته باشند.

سرهنگ کسانی در توصیه به شهروندان گفت: در صورتی با چنین پیام و یا تماس‌هایی از طرف زائرین عزیز روبرو شدید عجولانه برخورد نکرده چراکه ممکن است آن صفحه جعلی بوده و یا مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته باشد، اول موضوع را بررسی و در صورت صحت اقدام به واریز وجه کنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار