رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد مستقل و فراجناحی همواره در تراز و خط انقلاب حرکت کرده و می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 07 August 2023

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامحسن شهسواری روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت چهل و سومین سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد غیردولتی و فراجناحی است که در سال ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امان خمینی (ره) بنیانگذاری شد.

این مسوول ادامه داد: وظیفه اصلی این نهاد برنامه ریزی و نظارت برای اجرای مراسم‌های نظام از جمله راهپیمایی‌های روز قدس و یوم الله ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان است.

وی با اشاره به گذشت ۴۳ سال از تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهارکرد: این نهاد در راستای سیاست گذاری مدیریت و هماهنگی و اجرای مراسمات رسمی کشور تشکیل شد و تاکنون توانسته در اجرای مأموریت‌های خود موفق عمل کند.

حجت الاسلام شهسواری ادامه داد: این نهاد مردمی در طول بیش از چهار دهه از عمر خود شاهد فراز و فرود‌های بسیاری بوده و همواره توانسته نقش مؤثر خود را در برگزاری مناسبت‌ها به هنگام ایفا کند و با فراخوان و دعوت از مردم برای حضور در مراسمات انقلابی، نقش مؤذن انقلاب را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: ویژگی بارز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم در موضوع تکریم و تعظیم آرمان‌های انقلاب اسلامی است البته باید اذعان کرد زینت بخش اصلی مراسمات انقلابی، مردم هستند که پشتوانه بزرگی برای انقلاب و نظام به شمار می‌روند.

حجت الاسلام شهسواری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک الگو برای ملت‌های ظلم‌ستیز در دنیا محسوب می‌شود، افزود: باید تلاش کرد عواملی که سبب استحکام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود را در جامعه زنده نگه داشت.

این مسوول با تاکید براینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی در صحنه حضور دارد، گفت: ایجاد بستر برای تعظیم شعائر الهی و ایام‌الله‌ها، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، افزایش مشارکت مردم در برگزاری مراسمات، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب و اشاعه فرهنگ انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در جامعه به ویژه نسل جوان از وظایف اصلی این شورا است.

حجت الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: این شورا همواره در صدر بازتولید آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و تلاش می‌کند در راستای تقویت شناخت عموم به ویژه جوانان نسبت به چرائی و علل پیدایش حوادث انقلاب فعالیت کند.

حجت الاسلام شهسواری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اضافه کرد: رسانه‌های یکی از بازو‌های مهم ما به شمار می‌روند.

وی با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران گفت: رسالت مهم این قشر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه است و این قشر باید همواره زینب وار در راه انقلاب و اسلام قدم بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار