کد خبر: ۱۱۱۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 08 July 2023

اختصاصی هما خوزستان

پرویزی بابادی

تنور شرجی در خوزستان داغ شد رطوبت هوا از راه رسید همزمان با افزایش دما در سراسر استان خوزستان رطوبت هوا نیز در برخی از شهرهای استان نمایان شد گرمی هوا به قدری است که دماهای بالای ۴۹ درجه در برخی شهرستان‌های خوزستان ثبت شده است.

طبیعی است که با افزایش دمای هوا میزان استفاده از تجهیزات سرمایشی و خنک کننده به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و میزان استفاده از برق نیز به تناسب آن بالا می‌رود در این میان مدیریت مصرف برق از موضوع‌های حائز اهمیت در جنوب کشور است.

در فصل گرم سال مصرف برق بسیار افزایش پیدا می‌کند مدیریت مصرف می‌تواند از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کند، وجود نعمت برق در این ایام سال بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌شود وزارت نیرو، شرکت برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق برای حمایت از رکان کم مصرف برق پاداش‌هایی در نظر گرفته‌اند تا مشوقی برای کاهش مصرف انرژی در فصل گرم سال باشد.

در ۲۴ ساعت گذشته مصرف شبکه برق به هشت هزار و ۸۶۳ مگاوات رسید که یک رکورد جدید مصرف در شبکه برق خوزستان است و نسبت به مصرف هشت هزار و ۸۷ مگاوات سال قبل، ۹.۵۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

طبق اعلام مسئولان برق در استان پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال ۱۴۰۱ در ۱۸ مرداد و در دمای ۵۴ درجه با مصرف هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات رخ داده که با ثبت مصرف جدید، یک ماه زودتر از موعد و در درجه دمایی کمتر به وقوع پیوسته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان می‌گوید: ثبت رکورد جدید مصرف در شبکه برق خوزستان در یک روز تعطیل (جمعه ۱۶ تیرماه) اتفاق افتاده است، این میزان از مصرف در حالی به ثبت رسیده که ادارات و سازمان‌ها تعطیل بوده و میزان بار مصرفی آن‌ها در شبکه وجود نداشته است.

مشترکان خانگی سهم چشم گیر مصرف برق را دارند

از آنجایی که بخش خانگی ۸۳ درصد از مصرف شبکه برق خوزستان را دارد به ویژه بار سرمایشی که در خنک کردن هوا بکار گرفته می شوند، ثبت یک رکورد جدید مصرف در روز تعطیل نشان می‌دهد که بخش خانگی بیشترین اثرگذاری را در مدیریت مصرف و پایداری شبکه برق خواهد داشت.

با مدیریت صحیح مصرف برق در گرمای تابستان گام محکمی در پایداری شبکه برق برداریم تا در این تابستان سوزان هیچ نقطه ای با خاموشی روبرو نشود و همه از این نعمت بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار