رییس پلیس فتا البرز به کاربران در خصوص تبلیغات فروش سوالات کنکور هشدار داد و گفت: داوطبان فریب کلاهبرداران را نخورند.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 03 July 2023

کنکوری‌ها به تبلیغات فروش سوالات کنکور توجه نکنند

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: این روزها با توجه به نزدیکی مرحله دوم کنکور دانشگاه ها بازار تبلیغات اغوا کننده شیادان مجازی گرم شده و دنبال طعمه ها خود برای رسیدن به اهداف خود هستند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفند فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی قصد سوء استفاده های مالی از داوطلبان را دارند و از آنها کلاهبرداری می کنند.دام کلاهبرداران سایبری است و مجرمان سایبری با این ترفند به دنبال سوءاستفاده‌های مالی از داوطلبان کنکور هستند.

جلیلیان افزود: کلاهبرداران با ادعای واهی با ترفند دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوالات ، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

رییس پلیس فتا البرز گفت: داوطلبان بدانند سوالات کنکور تا لحظه برگزاری آزمون در قرنطینه است و ادعای دسترسی به سوالات توسط سودجویان فقط با هدف کلاهبرداری است .

دراین روزها که داوطلبان از لحاظ روحی و احساس مقداری دچار استرس شده شاید تصمیم های عجولانه گرفته و اشتباهی مرتکب شوند که خانواده باید دراین زمینه هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: داوطلبان فریب تبلیغات دروغین فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و فقط تلاش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

جلیلیان همچنین درخصوص تبلیغ فروش داروهای تقویت حافظه در فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد که دراین شرایط کاربران مراقب باشند چرا که این داروها عوارض افسردگی و اعتیاد به دنبال دارد.

وی افزود: همراهی خانواده ها با فرزندان و کاهش فشار روانی و استرس و افزایش اعتماد به نفس داوطلبان کنکور زمینه موفقیت فرزندان آنها را فراهم می کند.

وی یادآور شد: پلیس فتا البرز ضمن شناسایی چند باند کلاهبرداری دراین زمینه از کاربران خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار