آب منطقه‌ای تهران:
شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به تخلیه غیراصولی نخاله‌ها هشدار داد و بر ضرورت تخلیه مناسب پسماندهای ناشی از عملیات راهسازی و عمرانی در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 15 June 2023

به گزارش تابناک تهران، شرکت آب منطقه‌ای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سیلاب اخیر در جاده چالوس مشکلات عدیده‌ای را برای خدمت رسانی دستگاه های مختلف از جمله وزارت خانه های نیرو، راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاه ها ایجاد کرد که هر یک از دستگاه ها از لحظات اول وقوع بحران وارد میدان شده و با تلاش شبانه‌روزی اقدام به رفع مشکلات و موانع ایجاد شده و خرابی های ناشی از سیل کردند.

لیکن در حین عملیات، شاهد برخی اقدامات غیراصولی و غیرکارشناسی بودیم که این موارد گرچه ظاهراً برخی مشکلات و موانع را به صورت موقت برطرف می نماید ولی در نهایت چالش ها را از شکلی به شکل دیگر منتقل می‌کند که بالقوه خسارت بار و بحران زا برای آینده نزدیک محسوب می شود.

لازم به ذکر است، انتقال و ریختن گل و لای و سنگ های واریز شده به جاده ها بر اثر سیلاب و نخاله ها و پسماندهای ناشی از عملیات راهسازی از جمله این موارد می باشد که مشکلات جدی برای لایروبی و پاکسازی رودخانه و مخازن سدها ایجاد می کند، ضمن اینکه هزینه‌های لایروبی و پاکسازی رودخانه ها و مخازن سدها به مراتب بیشتر از هزینه های پاکسازی اصولی راه ها می باشد و در برخی موارد اجرای عملیات لایروبی اصولا امکان پذیر نیست.

همچنین در سیلاب های بعدی گل و لای منتقل شده غیراصولی به رودخانه ها و مسیل ها موجب تشدید سیل و نیز آسیب رساندن به تاسیسات راه ها از جمله پل ها، کالورت ها و غیره می‌شود.

لذا برای جلوگیری از خسارت های جانی و مالی و هزینه ‌کردهای مضاعف و تکراری بهتر است دستگاه‌های متولی موارد مطروحه از حل مسائل و مشکلات به صورت موقتی و مقطعی خودداری کرده و اقدامات اصولی، فنی و مهندسی و استاندارد را سرلوحه برنامه‌های عملیاتی خود به ویژه در مواقع بحران کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار