مدیرعامل شرکت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به آغاز پایش سراسری شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره و گفت: وظیفه اصلی ما در شهرک‌های صنعتی تملک زمین و ایجاد زیرساخت‌های لازم سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ 11 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سهیل مرادی نژاد افزود : مطابق رویه جاری تملک شهرک‌ها و نواحی صنعتی پس از اخذ استعلامات مربوطه و انجام مطالعات زیست محیطی، زیرساخت‌های لازم سرمایه گذاری اعم از آب، برق، گاز، خیابان ومعابر، روشنایی و فیبر نوری ... فراهم می‌شود و نسبت به واگذاری عرصه به متقاضیان سرمایه گذاری درچارچوب قوانین و مقررات مربوطه اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیاست‌های حمایتی در سال مهار تورم و رشد تولید افزود: این شرکت دولتی در واقع حق انتفاع و بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین را به متقاضیان و سرمایه گذاران واگذار می‌کند.

مرادی نژاد در خصوص واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی هم گفت: برای واحد‌های تولیدی که سیکل سرمایه گذاری را بدرستی طی کرده و با پرداخت کامل حقوق دولتی، پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی خود رادریافت می‌نمایند مطابق رویه جاری و با طی مراحل، سند رسمی بنام واحد بهره بردار صادر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره تغییر کاربری‌های صورت گرفته افزود: با توجه به زون بندی‌های انجام شده در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی، مطابق قانون هرگونه تغییر نوع فعالیت واحد‌های تولیدی می‌بایست با هماهنگی مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی صورت پذیرد.

شباهت‌های فراوان شرکت شهرک‌های صنعتی به فرمانداری ویژه

سهیل مرادی نژاد گفت: تعبیری که برای شرکت شهرک‌های صنعتی می‌شود به کاربرد "فرمانداری بزرگ و ویژه " است، از آنجهت که ارتباطات وسیع با همه نهاد‌های حاکمیتی به ویژه در صدور مجوز‌ها و ارائه خدمات دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد : متناسب موقعیت قرارگیری و مزیت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی، عمده متقاصیان در استان کهگیلویه و بویراحمد متمایل به سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی یاسوج و گچساران می‌باشند که بدلیل تقاضا محور بودن شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دو این شهرستان بویراحمد و گچساران، نیازمند برنامه ریزی ویژه برای توسعه و تملک اراضی دارد.

مرادی نژاد با تاکید برضرورت توسعه و تملک اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزود: با تشکیل تیم‌های ویژه تملک اراضی در ماه‌های پایانی سال و تاکنون با اتخاذ تمهیدات ویژه در تملک ۷۰ هکتار زمین، اخد سند تک برگ برای ۵۰ هکتار و سند تفکیکی به میزان ۲۲ هکتار و هم چنین خلع ید و فسخ ۱۱ هکتار اراضی راکد در زمره اقدامات این حوزه می‌باشد.

وی گفت: با حمایت مجموعه مدیران استانی و در راس استاندار محترم از سرجمع اعتبارات طی چند ماه اخیر رشد بسیار مناسبی در منابع داخلی و عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در قالب برنامه ریزی‌های صورت گرفته و انجام پایش میدانی مستمر، موانع و مشکلات، نقاط ضعف حوزه زیرساخت در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احصا و برای حل آن‌ها در کمترین زمان ممکن اقدامات مقتضی پیش بینی و به فراخور وضعیت اجرایی گردید از جمله می‌توان به آغاز عملیات آسفالت، گاز، فیبرنوری، جدول کشی، روشنایی در شهرک صنعتی خان احمد باشت و سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره نمود

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زیبا سازی فضا‌های عمومی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیان نمود: با انجام مقدمات کار ساماندهی تابلو‌ها و برج‌های ورودی، پاکسازی معابر و پیاده رو‌ها در دستور اقدام و جمع آوری پسماند و نخاله‌ها به منظور زیبا سازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در حال انجام می‌باشد و در اقدامی جهادی ۲ هکتار فضای سبز جدید شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد و افزوده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار