تاکید بر مبارزه با فساد، ادامه وحشی گری‌های رژیم صهیونیسیتی، خدمات رسانی هلال احمر در مناسبت‌های مختلف از مهمترین گزیده خطبه‌های ائمه جمعه استان بود.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 13 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نماز عبادسی ـ سیاسی جمعه امروز ۲۲ اردیبهشت ماه در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اقامه شد.
امام جمعه دوگنبدان گفت:یکی از مشکلات مهم کشور بحث اقتصاد است و مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مسئولین کشور فرمودند که بار‌ها در جلسات خصوصی به شما‌ها عرض کردم که اجرای عدالت، توجه به محرومان و قشر کارگر و نیز مبارزه جدی با فساد راه‌حل مشکلات اقتصادی است و اگر قرار است مشکلات مملکت حل شود با عدالت امکان‌پذیر است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: زبان فارسی که اخیراً خیلی بیشتر از قبل دشمن درست کرده است و به‌جای اینکه ادبیات و ظرافت‌های زبان فارسی را بچه‌های ما یاد بگیرند به‌نوعی بسیار مکارانه و ماهرانه به سمت انگلیسی می‌برند، این یعنی تحقیر ملت و مملکت و تحقیر زبان یک کشور است.
خطیب جمعه دوگنبدان یا بیان اینکه در زبان فارسی اخلاق، هویت، حجاب، عفاف، عزت و شرف کشورمان بیان‌شده است افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که زبان فارسی برای همه کسانی که علاقه‌مند به معارف ارزشمند هستند یک ذخیره مهم باارزش و قابل فراگیری است و زبان فارسی حجاب و پاک‌دامنی را موردتوجه قرار داده است.
********
امام جمعه دهدشت در خطبه‌های عبادی_سیاسی این شهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد را یادآور شد گفت: دولت، قوه قضائیه و مجلس نسبت به دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌های اهل فساد برخورد کنند و نباید فرمایش رهبری روی زمین بماند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام اضافه کرد: این خروج، فشار سنگین اقتصادی بر ایران وارد کرد و، اما به پشتوانه رهبر مدبر انقلاب و استقامت بی‌نظیر مردم، فشار حداکثر آمریکا را به مقاومت و ایستادگی تبدیل شد.
امام جمعه دهدشت جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه را یادآور شد و با بیان این‌که امروز مسلمانان را موشک باران می‌کند و فرمانده‌هان مقاومت را به شهادت می‌رسانند گفت: رسانه‌ها به آن نمی‌پردازند، صدایی از غرب نمی‌آید و این حقوق بشر غرب است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان این‌که جبهه مقاومت کوتاه نخواهد آمد افزود: اگر قدرت عظیم جبهه مقاومت کنار هم قرار گیرد فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پایان اسرائیل محقق خواهد شد.
*******

امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به اینکه یکی از مطالبات رهبر انقلاب از همه دولت‌ها و آحاد مردم مبارزه قاطعانه با فساد است، گفت: برخورد جدی با فساد یکی از راهبرد‌های مبارزه با این موضوع است و برخورد شعاری به حل موضوع فساد کمک نخواهد کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی به موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و بالعکس اشاره کرد و با بیان اینکه، این موضوع واقعه بزرگی است افزود: این اتفاق نماد شکست راهبردی بزرگترین ائتلاف جهانی علیه جبهه مقاومت بعد از هزینه کرد بیش از هفت هزار دلار با مشارکت همه کشور‌های غربی و عربی بود که برای سقوط بشار اسد در یک جبهه بودند، اما موفق نشدند.

وی با اشاره به حملات ستمگرانه رژیم کودک کش اسرائیل طی روز‌های اخیر به مردم فلسطین گفت: در سکوت مجامع بین المللی و نهاد‌های حقوق بشری این رژیم غاصب با حمایت غربی‌ها و استکبار این همه جرم و جنایت مرتکب شد، این اقدام وحشیانه را محکوم می‌کنیم.

****

امام جمعه شهر لنده هم گفت: این روز‌ها صهیونیست‌های خون آشام و کودک کش، کشتار‌های بی‌رحمانه‌ای را علیه مسلمانان مظلوم فلسطین به راه انداختند.

حجت السلام سید هدایت محمودی اصل افزود: اشغال گران صهیونیست در سایه حملات و بمباران اخیر تعدادی از فرماندهان مقاومت به همراه خانواده را به شهادت رساندند که این حرکت قلوب مسلمین جهان را جریحه دار کرد و ما این تحرکات جنایت بار صهیونیست را به حکم قرآن محکوم و از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم.

وی به سالروز شهادت پیشوای ششم شیعیان جهان، امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت: امام صادق علیه‌السلام از دوران حیات و زندگی خود منشأ و پایه گذار خدمات علمی و دینی زیادی برای مذهب شیعه و دین مبین اسلام بوده و امروز به برکت این امام همام آثار نبوت و امامت را در زندگی خود مشاهده می‌کنیم.

محمودی اصل سفر مدیران استانی را به شهرستان لنده مایه خیر و برکت دانست و اضافه مرد: در نشستی که به منظور بررسی طرح‌های اجرایی با حضور جمعی از مدیران کل در فرمانداری شهرستان برگزار شد ضمن انتقال مطالبات و نگرانی‌های مردم ب از آن‌ها خواسته شد در تسریع به موقع تزریق و جذب اعتبارات به طرح‌های در دست اجرای شهرستان لنده توجه شود تا معطلیطرح‌ها کام مردم را تلخ نکند و باعث بدبینی نگردد.

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن در شهر لنده گفت: نهضت مسکن ملی هر چند با تاخیر زیادی در شهرستان لنده شروع بکار کرد، اما خوشبختانه کرحله اول این طرح با ۷۰واحد کلنگ زنی شد که امیدواریم با اعطاء به موقع تسهیلات و آسان گرفتن روند شروع کار شاهد تسریع در زیر ساخت واحد‌های مسکن ملی در شهر لنده باشیم.

*****

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به حوادث اخیر رژیم صهیونیستی اشاره و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی که به دلیل گسترش اختلافات داخلی دچار از هم گسستگی و ضعف شده برای راضی نگه داشتن تندرو‌های داخلی به تشکیلات جبهه مقاومت که جهاد اسلامی است حمله کرده و بعضی از رهبران آن‌ها را ترور می‌کند.

حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه با بیان اینکه قطعا اگر این جنگ طولانی شود جبهه مقاومت جهاد اسلامی را همراهی می‌کند افزود: تلاش رژیم صهیونیستی بر تمرکز در حملات بر گروه جهاد اسلامی برای ترور رهبران آن‌ها و دور نگه داشتن حماس از ورود به جنگ از طریق واسطه گری بعضی دولت‌های مرعوب عربی مثل مصر و به تبع آن ایجاد اختلاف بین گروه‌های جبهه مقاومت در فلسطین است که این تیر هم به سنگ خواهد خورد.

حیدرخواه اضافه کرد: در شرایط خاص امروز که در حال شکل گیری نظم نوینی در جهان هستیم همه کشور هاس جهان سعی کنند که سهمی در این نظم داشته باشند جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای مدافع حرم یکی مهمترین این قدرت‌ها است.

*****

امام جمعه سرفاریاب هم با اشاره به سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران، این حرکت را کشیدن خط بطلان بر استبداد و زورگوئی آمریکا بر ملت مظلوم و سرافراز ایران دانست و گفت: به برکت انقلاب، خون پاک شهدا و هدایت امامین انقلاب و البته بصیرت و مقاومت مردم، مسیر استعمار ستیزی و عزت خواهی در برابر استکبار جهانی که همه مردم مظلوم دنیا نیز از آن متأثر شده اند در ایران اسلامی ادامه دارد و آمریکا و دیگر مستکبران با همه ترفند‌ها و برنامه‌های جنگ ترکیبی، هرگز به اهداف خود در این مرزو بوم دست نخواهند یافت.

حجت الاسلام زارعی پور روز پاسداشت زبان فارسی را یاد آور شد و زبان فارسی را برای ملت ایران هویت ساز و افتخار آفرین دانست و استفاده از واژه‌های بیگانه را موجب آسیب به فرهنگ و هویت ملی عنوان کرد و مراقبت و پاسداشت زبان فارسی را وظیفه همگان دانست.

*******

امام جمعه چرام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گفت: تحولات در دنیا و منطقه غرب آسیا به نفع جبهه توحید و محور آن جمهوری اسلامی در حال رقم خوردن است.

حجت الاسلام سید نورالله افشار افزود: اراده جمهوری اسلامی در منطقه بر اراده‌ی کفر و استکبار غلبه کرده است.

وی اضافه کرد: امروز نیرو‌های دریایی ما در خلیج فارس و تنگه هرمز قدرت نمایی می‌کنند و به نیرو‌های سایر کشور‌ها می‌گویند اینجا خلیج فارس است و باید فارسی حرف بزنید و جواب ما را بدهید.

افشار با بیان اینکه صهیونیست‌هایی که چند ماه قبل رجزخوانی می‌کردند اکنون خیره مانده‌اند ادامه داد: هرروز بیش از ۳۰ عملیات مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌شود و تظاهرات حدود یک میلیونی نفری در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به نتانیاهو در حال انجام است.

امام جمعه چرام با اشاره به برخی خبر‌ها در فضای مجاز مبنی بر استخدام بی ضابطه در یکی از ادارات استان گفت: در روز‌های اخیر اخباری مبنی بر استخدام‌های بی‌ضابطه در یکی از ادارات کهگیلویه و بویراحمد از سوی رسانه‌های استان منتشر شده که افکار عمومی را تحت شعاع قرار داده است.

حجت الاسلام افشار با بیان اینکه این سایت‌ها مدعی اند به صورت مستند لیست این استخدام‌های خلاف قانون را در اختیار دارند افزود: اگر چنین خبری که انتشار یافته صحیح باشد باید با مدیران و مسئولان متخلف مرتبط با این استخدام‌های خلاف قانون برخورد قاطع و افشا کننده‌ی این خبر نیز تشویق شود.

*******

امام جمعه سیسخت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه همیشه پرچم هلال احمر را در هنگام بروز حوادث مشاهده می‌کنیم گفت: هلال احمر نه تنها در هنگام حوادث بلکه در مناسبت‌های مختلف مانند پیاده روی اربعین، ایام نوروز نیز حضوری پررنگ دارد.

حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: هلال احمر همواره با دیده احترام به سوی مدد رسانی به حادثه دیدگان می‌رود و به انسان می‌نگرد بر این اساس شعار هلال احمر شعار مهربانی است.

مصباح نژاد با بیان اینکه هلال احمر نه یک نهاد دولتی بلکه یک نهاد مردمی است، اضافه کرد: هنگام بروز حوادث داوطلبان این جمعیت بدون هیچ چشم داشتی براساس تعالیم انسانی به مردم احسان می‌کنند.

*******

امام جمعه پاتاوه در خطبه‌های نماز این شهر با گرامیداشت بیستم اردیبهشت سالروز لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران در سال ۱۳۵۸ و یکشنبه ۲۴ اردیبهشت سالگرد لغو نهایی امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی در سال ۱۳۹۰ گفت: حضور روحانیون و مبارزان مومن و انقلابی در مرکز مبارزه با رژیم دست نشانده آمریکا بود که قشر‌های گوناگون مردم را به صحنه مبارزه کشانید و به مبارزه شکل عمومی و مردمی بخشید.

حجت الاسلام سیادت به حضور کم رنگ برخی از روحانیون در مجالس مذهبی گلایه کرد و افزود: متاسفانه برخی‌ها حضور علما و روحانیت را در مجالس و مراسم‌های مذهبی، ملی و سیاسی دارند، کمرنگ می‌کنند که این حضور نیافتن روحانیت در این مراسم‌ها و جلسات، باعث انحراف‌های گوناگون در جامعه می‌شود. / صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار