معاون محیط زیست انسانی فارس گفت: مدیریت پسماند در روستا‌های استان بسیار نامناسب است، این موضوع می‌طلبد ما در روستا‌ها و شهر‌ها کار فرهنگی بیشتری برای تفکیک زباله از مبداء داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 29 April 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: قاسم نهاوندی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در آیین نکوداشت هفته زمین پاک و در جمع دانش آموزان، بر لزوم انتقال آموزه‌های فرهنگی مدیریت پسماند و آموزش زمین پاک به کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: مدیریت پسماند را باید از مدارس و مراحل ابتدایی آموزش به دانش آموزان آموخت.

او، حفظ زمین پاک و پرهیز از پراکنش زباله را یک ضرورت و وظیفه همگانی دانست و گفت: خانواده‌ها باید این مهم را به عنوان یک فرهنگ پاس دارند و آن را به فرزندان منتقل کنند.

مدیریت صحیح پسماند در شمار اندکی از شهر‌های فارس صورت می‌گیرد

او افزود: روزانه بیش از ۳ هزار تن زباله در استان فارس تولید می‌شود که در میان همه شهر‌ها، مدیریت صحیح پسماند در شمار اندکی از شهر‌ها صورت می‌گیرد و این وظیفه و رسالت ما و شما را برای اصلاح ساختار مدیریت پسماند سنگین‌تر می‌کند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس همچنین با ارائه آماری از آسیب‌هایی که زباله به محیط زیست و طبیعت وارد می‌کند گفت: در شهر‌های دیگر به جز شیراز نیازمند اصلاحاتی در روش دفع بهداشتی زباله و امحای آن هستیم، اصلاح این موارد نیازمند همکاری و همراهی بیشتر شهرداری ها، بخشداری‌ها و مسئولان شهری است.

مدیریت پسماند در روستا‌های استان فارس بسیار نامناسب است

او ادامه داد: مدیریت پسماند در روستا‌های استان بسیار نامناسب است، این موضوع می‌طلبد ما در روستا‌ها و شهر‌ها کار فرهنگی بیشتری برای تفکیک زباله از مبداء داشته باشیم.

در ادامه این مراسم که در فضایی شاد و مفرح ترتیب یافت مسابقه نقاشی بین دانش آموزان در زمینه زمین پاک و بدون زباله برگزار شد و گروه‌های دانش آموزی به اجرای نمایش‌هایی مرتبط با روز زمین پاک پرداختند.

دوم تا هشتم اردیبهشت ماه هفته زمین پاک نامگذاری شده است، گرامیداشت هفته زمین پاک امسال با شعار سرمایه‌گذاری در زمین توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز با برگزاری آیین‌های نمادین در استان فارس و با حضور مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست تداوم یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار