آئین نکوداشت محمدرضا قانعی، پیشکسوت معماری در روز معمار با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و شماری از اساتید و دانشجویان معماری و علاقه‌مندان به این حوزه در مسجد شیخ لطف الله اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 27 April 2023
گرامیداشت معماری که چهار دهه برای حفاظت از میراث اصفهان کوشید

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان در این مراسم اصفهان را گنجینه ای ارزشمند دانست که هنرمندان زیادی را در دل خود جای داده است.

علیرضا ایزدی مسیر استاد – شاگردی را برای رشد و اعتلا هنر اصیل و ارزشمند ضروری برشمرد و عنوان کرد: باید قدر هنر اساتید را دانست تا چراغ این هنرها همچنان روشن بماند.

 ایزدی به‌پاس چهار دهه فعالیت و حفظ معماری بناهای تاریخی اصفهان از محمدرضا قانعی این پیشکسوت معماری قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم سید احمد محیط طباطبایی اصفهان را همچون موزه ای عنوان کرد که باید قدر هنرمندان آن را بیش از پیش دانست.

رئیس کمیته‌های ملی موزه‌های ایران (ایکوم) گفت: مفهوم موزه اندیشه انسان را حفاظت، معرفی، ترویج و منتقل‌کردن به نسل آینده است، اثر یک موزه می‌تواند موضوعی را که مشکل امروز است، حل کند و پاسخگوی نیازهای روز جامعه است.

او با انتقاد از اینکه ما اصول اولیه را در این شهر فراموش کردیم بیان داشت: سرمایه‌های طبیعی و فرهنگی خود را به علت اینکه نگاه موزه‌ای نداریم کنار گذاشتیم و گویی به‌تازگی اصفهان را کشف کردیم و اینجا شهری جدید است که آثار نو خلق کنیم و نباید به گذشته آن پرداخت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار