دلالان ارز خیابان منوچهری تهران با بیان اینکه صرافان شهرستانی در بازار ارز خوشحال هستند، می گویند: بانک مرکزی دلال پروری می کند.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸ 13 October 2015
یکی از دلالان خیابان منوچهری به پر رنگ‌تر شدن حضور صرافان شهرستانی در محدوده چهار راه استانبول و منوچهری اشاره کرد و گفت: اقدام بانک مرکزی جهت واگذاری ارز فقط به صرافی‌های مجاز، سبب شده است صرافان شهرستانی به تهران بیایند و بعد از دریافت حواله‌های بانکی برای فروش ارز با نرخ آزاد اقدام می‌کنند و سود هنگفتی به جیب می‌زنند.


در میدان سه گوش منوچهری یا همان پاتوق همیشگی؛ حضور دلالان و فروشندگان ارز، امروز خالی‌تر از همیشه بود.


عده ای از اندک حضار میدان منوچهری می‌گفتند: بازار کساد شده است و دیگر خرید و فروش رونقی ندارد. عرضه ارز به اندازه کافی وجود دارد اما تقاضا کم شده است و اگر خریداری هم به بازار بیاید، ترجیح می‌دهد به سراغ صرافی‌های مجاز برود زیرا بانک مرکزی تنها به صرافی‌های مجاز
ارز می‌دهد.


البته عده‌ای هم معتقدند که با آغاز مدارس و کم شدن تقاضا، فاصله عرضه و تقاضا هم عادی شده است.


اما عده‌ای به تایید برجام و تاثیر آن بر نرخ  ارز اشاره کردند و گفتند: بعد از تایید و رای مجلس به  برجام ، قیمت ارز در بازار تا 100 تومان کاهش خواهد داشت اما هیجانی و مقطعی.


عده ای در باره بانک پارسیان و عموبانکی می‌گفتند : صرافی بانک پارسیان بیشترین سهم را از تنظیم و کنترل قیمت ها در بازار دارد و هنوز با تزریق ارز به دیگر صرافی‌ها در بازار حکمفرمایی می‌کند.


در بازار سکه و طلا هم رکود دیده می‌شود و یکی از دلالان سکه می‌گفت : افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر کاملا کاذب است و دلیل منطقی ندارد زیرا تقاضا افزایش نیافته بلکه کسادی بازار را به همراه داشته است.


وی دلایل رکود بازار سکه را افزایش بهای انس جهانی و شرایط ناامن منطقه و شرایط برجام در کشور بیان کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار