همایش نکوداشت "مصلح ذات‌البین و خادم بی‌منت حاج سید غزوان پرهیز (ره)" با همکاری اداره کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه و شهر سوق و نیز خانواده پرهیز روز پنج شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ تا ۱۷ عصر در شهر سوق و سالن شهرداری سوق باحضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ 28 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای سیاست قوه قضاییه به دنبال برجسته‌کردن نقش تعیین کننده افراد تأثیرگذار در حل اختلافات قومی قبیله‌ای به ویژه در جوامع سنتی و عشایری و کاهش اختلافات و نزاع‌های طایفه‌ای و حل و فصل آنها با کمک مصلحین و ترویج سنت حسنه “اصلاح ذات‌البین” همایش نکوداشت “مــصلح ذات البین و تجلیل از مقام شامخ مصلح فقید و خادم بی‌منت حاج سید غزوان پرهیز(ره) را برگزار می‌نماید.

مرحوم “حاج سید غزوان پرهیز (ره)” یکی از سرمایه‌های مذهبی و از روحانیون صاحب نفوذ خطه جنوب کشور و از سلسله جلیل‌القدر سادات رضاتوفیق در طول عمر بابرکت خویش خدمات بزرگی به نظام و انقلاب کرده است که پس از گذشت چند دهه از رحلت آن شخصیت برجسته هنوز هم آثار خدمات ارزشمند ایشان در سطح جوامع محلی استان کهگیلویه و بویراحمد جاری و ساری است.

حاج سید غزوان پرهیز متعلق به یک نسل و یک دهه نیست، شخصیت برجسته ایشان که در طول عمر بابرکت خویش همواره ساده‌زیست بود، بدون شک نقش پررنگی در حل اختلافات و نزاع‌های درون استان و خارج از استان داشت و در طول عمر خویش همیشه در راه اصلاح روابط عشایر، اختلافات قبایل و طوایف استان کهگیلویه و بویراحمد گام برداشت.

شخصیت برجسته مرحوم “حاج سید غزوان پرهیز (ره) متعلق به تمامی نسل‌های جامعه بوده و ابعاد شخصیتی ایشان و اقدامات شایسته و خدمات درخشان آن خادم بی‌منت باید برای نسل‌های دهه ۷۰ به بعد کاملأ تبیین شود تا شاهد کاهش اختلافات و برجسته‌کردن سنت حسنه اصلاح ذات البین در تمام نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

ابعاد شخصیتی حاج سید غزوان پرهیز(ره) کاملأ روشن بود. یکی از خصوصیات برجسته ایشان این بود که همواره ساده‌زیست و بی‌ریا بود و باوجود تمکن مالی اما فرزندان خود را ساده‌زیست تربیت کرد. با رویی خوش همیشه از مردم پذیرایی می‌کرد و به هنگام بروز مشکلات برای حل و فصل اختلافات همیشه پیشقدم بود.

برپایه این خبر همایش نکوداشت “مصلح ذات‌البین و خادم بی‌منت حاج سید غزوان پرهیز (ره)” با همکاری اداره کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه و روحانیت کهگیلویه و بویراحمد، شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه و شهر سوق، بخشداری و شهرداری سوق و نیز خانواده پرهیز روز پنج شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ تا ۱۷ عصر در شهر سوق و سالن شهرداری سوق باحضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار