رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان داشت : ۲۵،۹ کودکان این استان در ارزیابی صورت گرفته با مشکل فقر آهن روبرو هستند.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 12 January 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ جاسم محمدی مطرح کرد : برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان‌های مختلف اجرا شده که نتایج بدست آمده حاکی از وضعیت هر استان در پارامتر‌های تعیین شده است.

وی  مطرح کرد :  یکی از این موارد مشخص کردن میزان فقر آهن در کودکان استان‌های مختلف کشور است که بررسی‌های صورت گرفته نشان داد استان‌های کرمان با ۵۳،۹ و سیستان و بلوچستان با ۵۰ درصد بیشترین میزان فقر آهن را در میان کودکان داشته اند.

 محمدی خاطرنشان کرد : استان بوشهر نیز در این میان با ۱۳،۶ درصد کمترین کودکان مبتلا به فقر آهن را در میان استان‌های کشور دارد و آمار‌های اخذ شده نشان می‌دهد ۲۵،۹ کودکان ایلامی با این مسئله روبرو هستند.

وی اضافه کرد : کمبود آهن می‌تواند روند رشد را در کودکان تحت تاثیر قرار داده و یا باعث کم‌خونی در آن‌ها شود، آهن یک ماده معدنی است که نوزادان و کودکان برای سلامتی و رشد به آن نیاز دارند.

محمدی گفت : در صورت کمبود آهن، گلبول‌های قرمز کوچک و رنگ پریده شده و نمی‌توانند اکسیژن کافی را به اندام‌ها و ماهیچه‌های بدن برسانند و به این وضعیت کم‌خونی ناشی از فقر آهن گفته می‌شود./ع

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار