عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسوولان سعودی در فاجعه دردناک منا حرمت حرم امن الهی را شکستند و قطعا خون پاک این بیگناهان دامان رژیم سعودی را خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 09 October 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: بسیاری از هموطنان ما و زائران خانه خدا دراین فاجعه بر اثر تشنگی جان خود را از دست دادند و قطعا این رسم خدمتگذاری به ضیوف الرحمان که حاکمان سعودی به آن افتخار می کنند، نیست. 

وی با اشاره به گمانه زنی ها درباره وقوع حادثه منا، حج امسال را یکی از خلوت ترین مراسم های حج دانست و گفت: در ایام حج امسال، آن فشردگی جمعیت که هر سال شاهد آن بودیم، به دلیل کاهش سهمیه حجاج در همه کشورها بسیار کاسته شده بود و بروز این فاجعه، حقیقتا جای سوال و تعجب دارد. 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در مراسم حج امسال، با توجه به بروز جنگ و حوادث در کشورهای عراق و سوریه و بحرین و یمن، برخی نگرانی ها وجود داشت، خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم و بیگناه یمن هجوم وحشیانه ای را آغاز کرده و جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به این جنایات و برادرکشی ها به عربستان تذکر داده است. 

وی با اشاره به اهانت ها و بداخلاقی های ماموران سعودی به زائران کشورهای اسلامی به ویژه زائران کشورمان، گفت: در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، واکنش عربستان بعد از حادثه قابل قبول بود، اما در فاجعه منا شاهد بی مسوولیتی و بی توجهی بحث برانگیز مسوولان عربستانی بودیم. 

حسینی خراسانی در ادامه افزود: در فاجعه دردناک منا که حقیقتا قلب مطهر رسول گرامی اسلام(ص) را به درد آورده است، مسوولان سعودی هیچ اقدام روشن و مشخص در جهت پیشگیری و امدادرسانی به حادثه دیدگان در قبل و بعد از فاجعه انجام ندادند و در وقوع آن چه عمدی بوده و چه بر اثر سهل انگاری اتفاق افتاده است، مقصرند. 

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز 24 ذی الحجه، بالاترین فضیلت و منقبت برای امیرالمومنین علی(ع) در قرآن کریم را آیه مباهله دانست و گفت: در جریان مباهله وجود مقدس حضرت علی(ع) به عنوان روح و جان پیامبر گرامی اسلام(ص) معرفی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار