هزینه پردازش پسماند خانگی در کلانشهر اصفهان برای هرکیلوگرم ۶۰۰ تومان است اما فقط یک سوم این میزان از مردم دریافت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ 23 December 2022

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این شهر روزانه حدود ۹٠٠ تن پسماند خانگی دارد که به صورت یک‌روز درمیان جمع‌آوری می‌شود، گفت: ۳ خط پردازش در کارخانه فعال است که پس از جمع‌آوری پسماندها، پسماند‌ها به دو بخش مواد آلی و فسادپذیر تقسیم می‌شود که در یکی به کود کمپوست تبدیل و در دیگری موارد ریجکتی دفن مهندسی و بهداشتی می‌شود.

غلامرضا ساکتی افزود: حدود ۵۵٠ تا ۶٠٠ تن از پسماند‌ها را مواد آلی تشکیل می‌دهند که این میزان طی فرایندی روزانه به حدود ۱۲٠ تن کود کمپوست تبدیل می‌شود.

وی گفت: مواد آلی در حال حاضر به‌صورت هوازی تبدیل به کمپوست می‌شود و قرار بر این است در راکتور‌های سرپوشیده در فرایند یک ماهه تبدیل به دو نوع کمپوست شود و این فناوری برای اولین بار در کشور اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با یادآوری اینکه، پارسال، اولین بار در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، موضوع مدیریت شیرابه مطرح شد، گفت: در تمام مراحل کانال‌کشی، شیرابه‌ها منتقل می‌شود و یکی از طرح‌های امسال تصفیه شیرابه است که برای آن پیمانکار انتخاب شده و در مرحله عقد قرارداد قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان درباره پسماند‌های ساختمانی گفت: بخشی از پسماند‌های عادی، نخاله‌های ساختمانی و خاک‌برداری است و روزانه ۳ هزار و ۵٠٠ تن از این پسماند‌ها به سایت گردنه زینل منتقل می‌شود.

ساکتی با اشاره موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی به عنوان دو رکن اساسی در تحقق مدیریت پسماند و اهداف زیست محیطی گفت: در این راستا اقدامات به‌صورت مبنایی صورت می‌گیرد و آموزش‌ها به‌صورت گسترده در قالب‌های صوتی، تصویری و مکتوب برنامه‌ریزی شده تا موضوع تفکیک زباله این موضوع از مبدأ حل شود.

وی درباره بودجه سازمان مدیریت پسماندشهرداری اصفهان هم گفت: بودجه امسال،۱٠۲ میلیارد تومان است که حدود ۵۲ درصد آن بودجه‌های عمرانی و بقیه جاری است؛ همچنین در کنار این بودجه، ۳٠ میلیارد تومان بودجه شهرداری مرکزی برای فناوری‌های نوین و ۱٠ میلیارد تومان هزینه دستگاه هم‌زن پسماند خریداری شده است.

کلانشهر اصفهان ۷۲ ایستگاه ثابت و سیار دارد که پسماند‌های خشک را تحویل می‌گیرند؛ مجموع پسماند‌های خشک جمع‌آوری شده در طول یک شبانه‌روز حدود ۷۵ تن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار