معاون نظارت و توسعه اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد شهرک چاپ در مناطق ویژه اقتصادی، گفت: تفاهم نامه آن تا هفته آینده به امضاء می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 12 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» رضا بشردوست معاون نظارت و توسعه اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نهمین جشنواره صنعت چاپ استان البرز که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با حضور فعالان این عرصه برگزار شد، افزود: راه اندازی این شهرک‌ها حرکت خوبی است که تسهیلات ماده ۱۸ نیز به آن تعلق می‌گیرد.

وی صنعت چاپ را یک پدیده فرهنگی، هنری، صنعتی و رسانه‌ای دانست و اظهار داشت: صنعت چاپ یک صنعت چند وجهی است که اجزاء و اضلاع آن در بخش‌های مختلف زندگی ساری و جاری است به طوریکه اهالی صنعت چاپ نقش خیاط سایر صنایع که همان صنعت بسته بندی است را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش صنعت چاپ اقدامات فراوانی و پیگیری‌هایی انجام داده، گفت: از جمله این اقدامات اصلاج آیین نامه و دستورالعمل‌ها در راستای تسهیل گری و سرمایه گذاری در سراسر کشور است.

بشردوست از جمله نیاز‌ها در این صنعت را آموزش‌های روز دانست و افزود: در حوزه آموزش با همکاری اتحادیه‌های سراسر کشور مهمترین سرفصل‌ها شناسایی و اعلام شده به طوریکه یک دوره کلاس آموزشی در بحث مالیات در ۳۰ استان برگزار شد و تا پایان سال نیز یک وبینار سراسری در استان‌ها خواهیم داشت.

وی به اقداماتی در حوزه سرشماری چاپخانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: اداره کل چاپ با همکاری استان‌ها و دفتر امور جاپ سرشماری چاپخانه‌ها را انجام می‌دهد که استان سمنان معیار قرار گرفته است که هفته آینده شروع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار