از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه زمینه آزادی ۴۲۷ زندانی جرایم غیرعمد به وسیله ستاد دیه اصفهان با همت مردم نوعدوست استان فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ 26 October 2022

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان به رشد ۴۰ درصدی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در مقایسه با عملکرد آزادی‌ها در مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال تعداد ۴۰۵ زندانی مرد و ۲۲ زندانی زن به دلیل محکومیت‌های ناشی از جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۹۵ میلیارد تومان از بند زندان‌های استان رهایی یافتند.

اسدالله گرجی‌زاده با تقدیر از همیاری شکات خصوصی در راستای مختومه نمودن این پرونده‌ها افزود: اولیاءدم و طلبکاران با چشم‌پوشی از ۴۷ درصد اصل بدهی در خط مقدم آزادی‌ها ظاهر شده و نقش پررنگی را در رهایی ۴۲۷ زندانی آزاد شده داشتند که این میزان از اخذ گذشت نسبت به آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ رشدی ۶۵ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: طبق سنجش وضعیت دقیق دربندان متقاضی کمک و بنابر تحقیقات دقیق و اخذ استعلام‌های ثبتی و قضایی در قبال تمام پرونده‌های مختومه شده در نیمه اول سال، بنا به موقعیت اجتماعی زندانیان مبالغی بعنوان «آورده» برای آن‌ها تعیین گردید که بر حسب سیاست اعمال شده جالب است تا میزان ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با تلاش خود مددجویان یا از اعضاء خانواده آن‌ها از محکومٌ‌به کسر گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ادامه داد: در فرآیند رسیدگی به پرونده زندانیان آزاد شده در شش ماهه نخست سال کارشناسان این نهاد مردمی با ارایه کمک‌های قضایی تا میزان ۵۲ میلیارد و ۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از اصل بدهی مددجویان را در قالب ارایه دادخواست‌های اعسار یا تعدیل اقساط از رقم کلی بدهی کسر کردند. تلاشی که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش بایست گفت ارایه این دادخواست‌ها و قبولی آن از سوی قضات شریف محاکم با رشد ۱۴۸ درصدی همراه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :