رئیس بنیاد نخبگان قم:
سرپرست بنیاد نخبگان قم گفت: تکریم نخبگان به اعتلای جامعه کمک جدی می‌کند و بنیاد در استان‌ها به این نکته توجه جدی داشته‌است.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 23 October 2022

به گزارش تابناک قم، محمد حسین ظریفیان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: نخبگان سرمایه‌های پایان‌ناپذیر جامعه هستند و سرمایه انسانی رتبه اول در پیشرفت ‌جامعه را دارد از این رو انگیزه بخشی و الهام بخشی‌ از آنها به جامعه نیاز به تکریم و نکوداشت دارد.

وی بیان کرد: تکریم عالمان، نخبگان و سرآمدان از وظایف مهم بخش های مهم جامعه و حاکمیت است و به برکت انقلاب و سیاست های حکیمانه رهبری، با تاسیس بنیاد نخبگان در نیمه دهه هشتاد این حرکت شتاب بیشتری گرفته‌است. 

ظریفیان افزود: برای سال ۱۴۰۱ با بررسی‌هایی که بر اساس معیارهای خود داشتیم به شخصیت برجسته علمی در استان حجت الاسلام والمسلمین شریفی که کارنامه پر افتخاری دارد رسیدیم.

وی گفت:‌آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی نخبه برگزیده استان در سال ۱۴۰۱ آبان ماه امسال برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نخبه تراز فراتر از یک استان دارد و  سرآمدی علمی او نشان ظرفیت بالای  قم است و معتقدیم شخصیت‌های بالنده استان در محدوده استانی تعریف نمی‌شوند.

ظریفیان ابراز داشت: شریفی نخبه حوزوی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش حوزوی و شخصیت شناخته شده دانشگاهی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم افزود: این نکوداشت پنجشنبه ۱۲ آبان امسال در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شریفی ۳۰ عنوان کتاب و ده ها مقاله علمی از وی منتشر شده و از شخصیت های حوزوی و دانشگاهی است که در حوزه مدیریتی هم موفق جلوه کرده‌است.

وی با بیان این که شریفی اکنون رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران است ،این موسسه را مهم ترین‌ نهاد فلسفی کشور ذکر کرد.

ظریفیان افزود: با فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی این نخبه در استان و خارج از کشور از او  می‌توان به عنوان کنشگر رسانه ای یاد کرد که در موقعیت های مختلف با تدوین یادداشت ها در استان و کشور مطالب وی منتشر می‌شود.

وی یادآوری کرد که این نکوداشت  با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و بنیاد نخبگان قم برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در این نشست با بیان این که در دین اسلام‌تکریم‌ اندیشمندان علمی و متفکران مورد توجه قرار گرفته است ابراز داشت: بنیاد نخبگان قم‌ با بررسی‌های خود امسال حجت الاسلام و المسلمین شریفی را نخبه برتر در استان معرفی کرده است که با ویزگی های برجسته خود شایسته این جایگاه است. 

حجت الاسلام مهدی ابوطالبی با اشاره به ویژگی‌های علمی شریفی اظهار داشت: وی در علوم عقلی و نقلی مسلط است و نیز استاد تمام فلسفه بوده و در فقه و اصول جزو مدرسین عالی حوزه محسوب می‌شود. یکی از ویژگی های وی نیز آن است که دنبال آن بوده که بحث های فلسفی خود وارد بحث های کاربردی و علمی شده و مسائل مهم روز جامعه مثل سبک زندگی و اخلاق کاربردی را مورد توجه قرار داده است.

وی گفت: شریفی استاد نمونه معرفی شده و پژوهشگر نمونه نیز بوده است و کتاب های وی جزو کتاب های برتر معرفی شده و در فضای مجازی هم طرفداران زیادی دارد.

وی بیان کرد: از ویژگی‌های مهم او ورود جدی در علوم انسانی اسلامی است کتاب‌هایی در این زمینه تالیف کرده و در ترویج این موضوع پیشگام است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار