این روزها آموزش و پرورش در دو شهرستان کهگیلویه و چرام اصلا حال مساعدی ندارد و مشخص نیست که تا کی باید این وضعیت ادامه داشته باشد !
کد خبر: ۱۰۷۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵ 21 October 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، این روزها آموزش و پرورش در دو شهرستان کهگیلویه و چرام اصلا حال مساعدی ندارد و مشخص نیست که تا کی باید این وضعیت ادامه داشته باشد !

برای مردم و رسانه ها این سوال ساده پیش امده که مگر در این دو شهرستان چه اتفاقی افتاده که اینگونه آموزش و پرورش مرتبا از تریبون نماز جمعه مورد نقد واقع می شود ؟ که البته به نظر می رسد در دو شهرستان نقد وارد است و باید از طرف مسئولین ارشد آموزش و پرورش استان در این خصوص تصمیم قاطع و عاجلی گرفته شود !
متاسفانه دخالت افراد یا گروه های قدرت در آموزش و پرورش خصوصا در دو شهرستان چرام و کهگیلویه کار را به جایی رسانده که عملا یا تغییری صورت نمی گیرد و یا اینکه اگر قرار بر تغییر است ، چنان دخالت افراد و جریان های خارج از این دستگاه شدید می شود که چهارچوب معمول تغییرات کاملا دگرگون می شود !
هر چند شیوه تغییر و تحولات در آموزش و پرورش مورد نقد است چرا که شاخص اصلی جریانات قدرت است نه تخصص و شایستگی افراد اما با وجود همین عرف مورد نقد ، گاها می بینیم که با وجود تغییر دولت و حاکم شدن جریان سیاسی جدید اما نیروهای جریان شکست خورده به دلیل دخالت افراد یا گروه هایی خاص که در حوزه های غیر اجرایی در قدرت هستند ، همچنان مسئولیت دارند ضمن اینکه دخالت همین افراد مداخله گر ،این عرف معمول را هم تغییر داده و شاخص های جدید باب میل خود تعریف می کنند !
متاسفانه ائمه جمعه هم مدتی است که در نقد خود به عملکرد آموزش و پرورش در این دو شهرستان به هر دلیلی صحبت از عامل اصلی پدیدآورنده این وضعیت نمی کنند و برخی افراد به ظاهر حامی آن ها هم در مقابل انتقادات از شیوه مواجهه تریبون داران و برخی مسئولین و دستگاه های نظارتی با این بدعت های خطرناکی که افرادی خارج از مجموعه وارد آموزش و پرورش می کنند ، ناراحت شده و به انواع و اقسام توهین ها به منتقدین روی می آورند ! در حالی که هدف از این انتقادات مطرح شده تخریب نیست بلکه مسیر حل مشکل را از دید یک نگارنده و یا یک مخاطب در قالب تخصصی خبر و تحلیل مطرح می کند . به عنوان مثال چند هفته پیش در پی برخی انتقادات به آموزش و پرورش ، نقدی تحلیلی همراه با پیشنهاد در خصوص چگونگی مواجهه با این وضعیت در آموزش و پرورش مطرح شد که متاسفانه شخص یا اشخاصی این نقد تحلیلی را توهین به امام جمعه تلقی کرده و در اقدامی بسیار زشت و توهین آمیز به نگارنده تهمت زدند ! نکته اساسی این است که همه بدانند نقد لازمه پیشرفت است و کسی که نقد می کند باید نقد پذیر باشد .
در خصوص انتقادات چند وقت اخیر در محافل مختلف از رسانه تا مجازی و حتی تریبون داران ، واقعیت این است که همه نقدها در خصوص وجود وضعیت ناپایدار و نامشخص در دو آموزش و پرورش چرام و کهگیلویه وارد است اما نکته اساسی این است که چرا تریبون داران ، کاربران فضای مجازی و رسانه ها یک بار برای همیشه حرکتی جدی و موثر در جهت خشکاندن سرچشمه این همه دخالت منجر به بی نظمی در آموزش و پرورش نمی کنند ؟!
به عنوان مثال ائمه جمعه که خود را مردمی و زبان گویای مردم می بینند و هستند چرا به این صحبت های مردم توجه ندارند که عده ای فقط به لطف داشتن بستگان یا دوستان سیاسی وصل به قدرت ، این همه دستگاه به خصوص آموزش و پرورش را به گروگان گرفته اند و چرا فریاد نمی زنند که برخی برای خود بساط بزل و بخشش و یا معامله مناصب به راه انداخته اند ؟!
به ائمه جمعه که معمولا در خطبه های نماز جمعه مسائل مهم و مرتبط با حقوق نظام و مردم و همچنین مقابله با بی نظمی ها ، بی مسئولیتی های مدیران و هر انچه که خیر صلاح دین و جامعه است را بیان می کنند ، پیشنهاد می شود در خصوص وضعیت پیش آمده در آموزش و پرورش کهگیلویه و چرام ، ضمن بررسی همه جوانب ، بی پرده و صریح سر منشا مشکلات را مشخص کنند و حداقل در تریبون نماز جمعه فریاد بزنند !
گاهی صحبت از تفکیک قوا و عدم دخالت قوا در کار یکدیگر به میان می آید که هم مردم و هم مسئولین می دانند تقریبا چنین چیزی وجود ندارد و هر کس به میزان نقش و نفوذ در حوزه های قدرت ، سهم می گیرد لذا در ضعف خود برای انتقاد از سرمنشا واقعی وضعیت بی نظمی این روزها در دستگاه ها ، استفاده از بحث تفکیک قوا به تعبیر یک ضرب المثل ، در واقع " آب در هاون کوفتن " است !
حال که آش دخالت های بیرون از آموزش و پرورش در این دستگاه به حدی رسیده که عملا این دستگاه آموزشی و تربیتی را در دو شهرستان چرام و کهگیلویه فلج و دچار بی نظمی کرده است ، بهترین فرصت برای کوتاه کردن دست این افراد و جریان ها با همکاری همه افراد و برجسته سازی این دخالت های بی پروا و قلدرمابانه است .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
جوانانه محترم برو کار کون نگو کار چیست که سرمایه جاودانیست کار کار همه جر زندگی تونو فراهم میکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار