رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران گفت: یک‌هزار و 240 نفر از پلیس‌های افتخاری را در مازندران جذب کردیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 05 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری، سرهنگ محمدصادق پهلوان در نشست با مدیران بانک‌ها که در سالن کنفرانس ستاد فرماندهی انتظامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: کشته شدن زائران خانه خدا در سرزمین منا نشان از بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی آل‌سعود در کشور عربستان است.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه حفظ نظم و امنیت در جامعه را برعهده دارد و امنیت در همه حکومت‌ها بالاترین مقوله است، افزود: اگر در جامعه‌ای امنیت نباشد، رشد و شکوفایی در آن جامعه رو به‌سوی پویایی نیست.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران با تاکید بر احساس امنیت، بیان کرد: تلاش کارکنان نیروی انتظامی بر این اساس است که بتوانند احساس امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند.
این مسئول با اشاره به پیشگیری اجتماعی، تصریح کرد: پیشگیری اجتماعی به معنای دخالت اقشار عموم جامعه در ایجاد و تولید امنیت است و این مقوله را در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که 80 درصد از رزمندگان ما را نیروی مردمی تشکیل می‌دادند.
پهلوان با بیان اینکه در ایجاد و تولید امنیت و دفاع از جمهوری اسلامی، مشارکت اجتماعی افراد جامعه نقش موثری دارد، ادامه داد: نیروی انتظامی از ظرفیت‌های اقشار عموم جامعه در قالب پلیس افتخاری استفاده می‌کند.
وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 240 نفر از پلیس‌های افتخاری را جذب کردیم، خاطرنشان کرد: برابر ماده 122 قانون چهارم توسعه کشور، مصوب شورای امنیت ملی و تفویض مقام عظمای ولایت، شرکت انتظام در تولید امنیت و حفظ نظم کمک‌کار نیروی انتظامی است.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه پیشگیری وضعی از دیگر مولفه‌های ایجاد امنیت است، تصریح کرد: به این معنا که وضعیتی در استان به‌وجود بیاوریم که از وقوع جرم جلوگیری کند.
این مسئول با اشاره به اینکه روسای بانک‌ها به مسائل حفاظتی توجه ویژه داشته باشند، گفت: افزایش ضریب حفاظتی باعث می‌شود تا متخلفان نتوانند به امیال خود دست یابند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار