استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه وظیفه شوراهای شهر تنها ارتقا زیرساخت‌ها نیست، گفت: عملکرد صحیح شوراهای شهر باعث امیدآفرینی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 01 May 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد رضا حسین نژاد در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهرهای خراسان شمالی اظهار کرد: لازمه کار شوراهای اسلامی شهر و روستا داشتن هدف و برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است.

 

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برای رسیدن به وضع مطلوب در شهرها و اعمال هدف‌گذاری ها، افزایش سطح آگاهی‌ها ضروری است.

 

وی خاطر نشان کرد: گستردگی فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و شهرداران می‌تواند در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهر کمک کند.

 

وی توجه ویژه به اصل صد قانون اساسی را برای اعضای شوراهای اسلامی الزامی دانست و گفت: در اصل صد قانون اساسی دایره عملکرد قوی برای شوراها در نظر گرفته شده که بر مبنای آن وظایف شوراها به طور دقیق شفاف سازی شده است.

 

حسین نژاد با تاکید بر اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر باید سیطره عملکرد خود را به درستی ایفا کنند، بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر نباید خود را محدود به اجرای مصوبات شهرداری‌ها کنند بلکه نقش خود را باید قوی‌تر اعمال کنند.

 

وی امید بخشی به شهروندان را از دیگر رسالت اعضای شوراهای اسلامی شهر دانست و گفت: با صرف هزینه اندک می‌توان اثربخشی در روحیه شهروندان را ارتقا داد و باید دقت داشت که تنها وظیفه شوراها توسعه زیر ساخت‌ها نیست.

 

محمد رضا حسین نژاد تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای احقاق حقوق شهرهای کوچک، هدف‌گذاری در شهرهای بزرگ و ارائه تجربیات موفق به سایر شهرها می‌تواند در تسریع امور شهری کمک کند.

 

استاندار خراسان شمالی سخت‌ترین اداره یک شهر را منوط به کار شوراهای اسلامی شهر و شهرداران دانست و گفت: در سایه همدلی، وحدت و پشتکار تمامی اهداف محقق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار