مسئول ستاد بزرگداشت رحلت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی آیین‌های بزرگداشت چهلم این مرجع تقلید را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 08 March 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محسن اکبری شاهرودی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: در ۴۰ روز گذشته در شهرستان‌های مختلف کشور آیین‌های مختلفی برای این مرجع عالیقدر جهان تشیع برگزار شد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله هند، پاکستان، آلمان، افغانستان، عراق و کشورهای آفریقایی نیز آیین‌های بزرگداشتی ترتیب یافت.

اکبری شاهرودی بیان داشت: مراسمی نیز امروز ساعت ۱۶ الی ۱۷ و ۳۰ در مدرسه امیرالمومنین از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه نیز مراسمی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در تجلیل از مقام علمی و نکوداشت مولف منتخب‌الاثر از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در شهر تهران برگزار می‌شود.

مسئول ستاد بزرگداشت رحلت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: در همان روز بعد از نماز عَشا طلبه‌های آبادانی آیینی را در مسجد ولی‌عصر خیابان عمار یاسر برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام شاهرودی تصریح کرد: آیین چهلمین روز رحلت این مرجع عالیقدر روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه با حضور مراجع، علما، بزرگان حوزه و عموم مردم بعد از نماز عشا در مسجد حسن عسکری برگزار، و در همین روز نیز آیین بانوان از ۱۶ الی ۱۷ و ۳۰ در بلوار الغدیر، مسجد الغدیر برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این آیین‌ها ویژه‌نامه‌هایی نیز منتشر خواهد شد و مستندهایی هم در رثای ایشان در صداوسیما پخش و در کربلا نیز آیین چهلمین روز درگذشت ایشان با حضور مردم ایران و عراق بر سر مقبره ایشان برگزار خواهد شد.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید  ۱۲ بهمن‌ پس از عمری تدریس و تحقیق و تالیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی و همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان، در سن ۱۰۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار